Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:30:24 GMT

90درصد شغل هاي ايجادي بهزيستي زنجان پايدار است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۶۰۶۹

90درصد شغل هاي ايجادي بهزيستي زنجان پايدار است

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - معاون مشارکتهاي مردمي، اشتغال و مراکز غيردولتي اداره کل بهزيستي استان زنجان گفت: در سال گذشته بيش از 90 درصد مشاغل ايجاد شده براي مددجويان تحت پوشش اين اداره کل فعال و پايدار بوده است.

نعمت ملکي روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بهزيستي استان در سال گذشته بيش از سقف تعيين شده براي مددجويان تحت پوشش شغل ايجاد و علاوه بر آن تسهيلات مورد نياز را نيز به طرح هاي اشتغال پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: بر اين اساس سهميه اشتغال مددجويان بهزيستي استان زنجان در مدت ياد شده 462 نفر بود و با کارهاي انجام گرفته اين تعداد به 729 نفر رسيد که نسبت به برنامه هدف گذاري شده رشد نشان مي دهد.
ملکي افزود: پارسال از سوي بانک مرکزي 85 ميليارد ريال اعتبار براي اشتغال گروههاي هدف بهزيستي اين استان اختصاص يافت که از اين ميزان 66 ميلياردريال آن از طريق بانکهاي عامل تخصيص يافت.
وي يادآوري کرد: از مجموع اعتبارات تخصيصي اشتغال به بهزيستي استان نيز بيش از 57 ميليارد ريال تسهيلات به گروههاي هدف پرداخت شد و اميدواريم همين روند نيز امسال ادامه يابد.
معاون مشارکتهاي مردمي، اشتغال و مراکز غيردولتي اداره کل بهزيستي استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزيستي براي تسهيل در امر اشتغالزايي کار فرماياني که نسبت به جذب مددجويان اقدام کنند به مدت پنج سال حق بيمه پرداخت مي کند و اين کار در راستاي پايدار سازي مشاغل است.
وي بيان کرد: در سال گذشته هفت ميليارد ريال (700 ميليون تومان) حق بيمه به کارفرمايان و يا خويش فرمايان که مددجويان را مشغول به کار کرده و يا خود مشغول به کار شده پرداخت کرده است.
ملکي افزود: پرداخت حق بيمه مددجويان شاغل نيز طي فرآيندي و با توجه به بازديد کارشناسان متولي امر انجام مي گيرد و نظارت مستمري نيز وجود دارد.
اين مسئول ادامه داد: با نهايي شدن قانون جامع حمايت از معلولان امکان اشتغال مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي بيش از گذشته فراهم خواهد شد و تحقق اين امر چشم اندار بهتري را ايجاد خواهد کرد.
وي ، ميزان حداقل و سقف پرداختي تسهيلات اشتغال به گروههاي تحت پوشش بهزيستي استان را 50 و 200 ميليون ريال اعلام کرد.
به گزارش ايرنا، هم اکنون 23 هزار نفر تحت پوشش بهزيستي استان زنجان هستند.
7320/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند