Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی دانشگاه لرستان امروز، 26 اسفند در جمع خبرنگاران، لازمه تحقق شعار سال را افزایش ضریب کیفیت کالای ایرانی برشمرد و اظهارکرد: امسال را مقام معظم رهبری سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کرده‌اند که از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر زیادی بر جامعه خواهد گذاشت و موجب رونق تولید و اشتغال در کشور شده و کاهش بیکاری را به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی، افزود: اگر کیفیت کالای ایرانی ارتقا پیدا کند جامعه بدون نیاز به بخشنامه به سمت خرید و استفاده از آن کالا خواهد رفت و مردم تولید داخلی را بر نمونه مشابه خارجی ترجیح خواهند داد.
حجت‌الاسلام فلاحی‌اصل استفاده از تولیدات داخلی را حمایت از اشتغال و صنعت دانست و گفت: در صورت وجود کالای خارجی که مشابه ایرانی که از نظر کیفیت اندکی کمتر بوده مسئولان و مردم باید در جهت حمایت از صنعت کشور کالای ایرانی را خریداری کنند و از تولید داخلی استفاده کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان ارتقای کیفیت را مهم‌ترین موضوع برای حمایت از کالای ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر نیازمند رقابت مدریت شده بین واحدهای تولیدی در کشور صورت بگیرد.
وی افزود: اگر نتوانیم میان تولیدکنندگان ایرانی حس رقابت ایجاد کنیم باعث می‌شود که از نظر کیفی کالای ایرانی پیشرفتی نکند.
حجت‌الاسلام فلاحی‌اصل گفت: اگر واحدهای تولیدی بتوانند با دانشگاه ارتباط مناسبی برقرار کنند باعث افزایش کیفیت کالای آن‌ها و در طول آن باعث سود بیشتر برای واحد تولیدی می‌شود، لذا می‌طلبد تا پیوند واحدهای تولیدی با دانشگاه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: با توجه به شعار سال در خصوص تولید، باید برنامه ریزی در زمینه جهش تولید انجام شود. سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخلی خواهد بود و این کار بدون مشارکت ذینفعان نتیجه مطلوبی نمی‌دهد. 

وی بیان کرد: برای انجام برون سپاری باید یکسری اقدامات را انجام بدهیم. عدم تعارض منافع یکی از اصول نظارت است. 

محمدی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرآیندها باید انجام شود اکنون تمام کارها در اتوماسیون بارگذاری شده است. منع واردات کالاهای داخلی همچنان پا بر جا است. 

وی ادامه داد: توسعه صادرات یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو است. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به خود کفایی رسیده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان