Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج از هدایت فاضلاب غیربهداشتی هسته مرکزی این کلانشهر به ویژه در اسلام‌آباد و برغان به رودخانه کرج انتقاد کرد و آن را منشاء بسیاری از مشکلات بهداشتی و زیست محیطی دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرج، عباس زارع در نطق پیش از دستور پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که یکشنبه 26 فروردین برگزار شد به شدت از اجرای پروژه انتقال تونلی آب از سدامیرکبیر به تهران انتقاد کرد و از شرکت آب منطقه‌ای استان‌های تهران و البرز تقاضا کرد که با در نظر گرفتن تهدیدات مخرب زیست محیطی آن، دستور لازم برای بازنگری در اجرای این طرح میلیاردها تومانی را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تضعیف سفره‌های آب زیرزمینی، تخریب پوشش گیاهی منطقه، تشدید بیابان زایی، ایجاد کانون‌های ریزگرد، تهدید حیات برخی گونه‌های جانوری و تاثیرات سوء بر اکوسیستم منطقه به عنوان گوشه‌هایی از تهدیدهای زیست محیطی انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه برغم انتقادات شدید تشکل‌های مردم نهاد و مسئولان محلی نسبت به اجرای این طرح اما شاهدیم که شرکت آب منطقه‌ای تهران بر عملیاتی کردن آن اصرار می‌ورزد.

این مسئول شهری با اشاره به تحویل 1.5 هکتار از اراضی اطراف رودخانه توسط شهرداری کرج به شرکت آب و فاضلاب استان تهران جهت احداث تصفیه خانه آب شرب، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود تصفیه خانه، در حال حاضر حق آبه شرب ما از رودخانه کرج صفر است و انتظار می‌رود در صورتی که شرکت آبفا اراده‌ای برای احداث آن ندارد، حداقل زمین مذکور به عنوان سرمایه شهری بازپس گیری شود.

زارع، ساماندهی فاضلاب شهری را از اولویت‌های زیست محیطی کرج برشمرد و با بیان اینکه فاضلاب غیربهداشتی منشاء بسیاری از بیماری‌ها و آلودگی‌هاست و می‌تواند بر وضعیت آب و هوا نیز اثر سوء بگذارد، عنوان کرد: این وضعیت به ویژه در اسلام آباد و سهرابیه اسفبار گزارش می‌شود و انتظار می‌رود که نهادهای مربوطه برای ایجاد شبکه جامع فاضلاب شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم کلانشهر کرج خواستار ساماندهی معتادین متهاجر حاشیه رودخانه کرج که آسیب‌ها و مشکلات متعدد امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده و در بحث سیما و منظر شهری نیز منشاء آلایندگی‌های بصری هستند، شد و از نیروی انتظامی تقاضا کرد که به این مطالبه جدی مردم توجه ویژه داشته باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند