Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: يک هزار و 63 ايستگاه شتاب نگاري در سراسر کشور براي ثبت عملکرد گسل هاي زلزله در کشور فعال است. برنامه مهم ما توسعه کمي و کيفي شبکه شتاب نگار زلزله کشور است.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد شکرچي زاده افزود: احداث و راه اندازي 17 ايستگاه شتاب نگاري در طول 4 سال گذشته و همچنين خريد 260 دستگاه شتاب نگار جديد براي توسعه شبکه ملي شتاب نگاري از دستاوردهاي مهم اين مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در حال حاضر اين شبکه بيش از يک هزار شتاب نگار در سراسر کشور دارد، گفت: در اين مجموعه تاکنون بيش از 11000 رکورد و داده به ثبت رسيده و روند رو به رشد ثبت داده هاي اين مجموعه در 4 سال گذشته همچنان ادامه داشته و نقاط جديدي براي نصب اين دستگاه ها تعيين شده است.
شکرچي ‌زاده تاکيد کرد: قرارگيري سرزمين ايران در پهنه‌اي از گيتي که بسيار لرزه‌ خيز و پرتکاپوست موجب رويداد زمين ‌لرزه‌هاي ويرانگر و مخربي شده است که هزاران نفر را به کام نيستي کشانده و خسارات فراواني را بر جاي گذاشته است.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي بيان کرد: تنها راه کاهش خسارات اين رويداد طبيعي، طراحي سازه‌هاي مقاوم در برابر زلزله و مقاوم‌ سازي سازه هاي موجود در سطح کشور است.
وي، مطالعه در اين زمينه را مستلزم وجود داده هاي مناسب از زمين‌لرزه هاي روي داده در کشور و تحليل آن ها دانست و گفت: در اين ميان مهمترين ابزار جهت فراهم آوردن اين داده‌ها شبکه‌هاي ثبت جنبش نيرومند زمين است.
شکرچي‌زاده اظهارداشت: اين شبکه‌ها که در دنيا به شبکه‌هاي شتاب‌نگاري معروف هستند در کشور ما نيز از ساليان دور تحت نظر مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي فعاليت داشته است.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي يادآورشد: در اين راستا تعيين حريم گسل‌هاي کلانشهرهاي تهران، تبريز، مشهد، کرج و کرمان، تدوين برنامه عملياتي ايمني راه‌هاي کشور، توسعه کمي و کيفي شبکه شتاب‌نگاري زلزله کشور و مشاوره جهت پروژه EPC باند 29راست و تاکسي وي‌هاي ارتباطي فرودگاه مهرآباد از مهم ترين اهداف ما در 5 سال گذشته بوده است.
به گفته وي، پروژه سامانه مديريت روسازي راه‌ها، دو جداره سازي تانکرهاي حمل قير، توسعه اي شدن بانک مسکن، تدوين چارچوب راهنماي توسعه شهري مبتني بر حمل و نقل ريلي، تهيه راهنماي مبحث 19 مقررات ملي ساختمان در خصوص جزئيات اجرايي عايق ‌کاري حرارتي پوسته ساختمان و ارائه راهکارهاي استفاده همزمان از سيستمهاي گرمايش و سرمايش خورشيدي و متداول در ساختمانهاي مسکوني نقاط مختلف کشور از جمله 10 اقدام شاخص و موثري است که مرکز در دستور کار قرار داد و در پنج سال گذشته به نتيجه رساند.
به گزارش ايرنا، با استفاده از دستگاه‌هاي لرزه‌نگاري و شتاب‌نگاري، خرد لرزه‌ها (زمين‌لرزه‌هاي کوچک) که در طول گسل‌ها در مدت زمان طولاني رخ مي‌دهد، مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا در صورتي که تغييري در روند لرزه ‌خيزي هر گسل مشاهده شد اقدامات مورد نياز انجام شود تا خسارات وارد ناشي از زلزله به حداقل کاهش يابد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108*6075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه وقوع زلزله نیویورک از زاویه دید مجسمه آزادی (فیلم) وحشتناک‌ترین تصاویری که از زلزله تایوان ثبت شد (فیلم) اقدام انسانی کارکنان مرکز درمان تایوان هنگام زلزله (فیلم)

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند