Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا با 40 ناشر، آژانس ادبی، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان برای خرید و فروش حق نشر مذاکراتی انجام داد.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ترکیه، کره‌ جنوبی، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا، ایتالیا، انگلیس، بلژیک، سنگاپور، کانادا، چین و ژاپن از جمله کشورهایی بودند که به مذاکره با کانون پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 100 عنوان از کتاب‌های جدید، ترجمه شده، کتاب‌های مجموعه‌ای و برگزیده‌ در این رویداد فرهنگی شرکت کرده بود.
در عین حال کاتالوگی به زبان انگلیسی با محتوای معرفی 388 عنوان کتاب برگزیده‌ کانون، ویژه این نمایشگاه به صورت کتاب و فلش ارائه شد و کاتالوگ رمان‌های کانون با معرفی 71 رمان، در اختیار علاقه‌مندان و ناشران فعال در حوزه‌ چاپ رمان نوجوان قرار گرفت.
«نقره ماهی»، «تو لک‌لکی یا دارکوب»، «کلید کوچولو»، «از این طرف نگاه کن»، «یک دوست تازه»، «ده پرنده‌ زرد و سبز و آبی»، «هستی» و «زیبا صدایم کن» از جمله کتاب‌های کانون پرورش فکری بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت و مذاکره‌هایی نیز برای فروش حق نشر آنها انجام شد.
بر اساس این گزارش، حدود 100 عنوان کتاب ناشران مختلف دیگر کشورها نیز برای بررسی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری انتخاب شد.
موسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی و انتشارات پرنده‌ آبی (بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) و انتشارات شباویز از دیگر ناشرانی بودند که در این دوره نمایشگاه بولونیا حضور داشتند.
بر اساس آمار منتشر شده در پایگاه نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، در سال 2018 این نمایشگاه میزبان 1390 غرفه‌دار از 100 کشور جهان بود و 26 هزار و 700 نفر از نمایشگاه بازدید کردند که 15درصد آنها از کشورهای دیگر به ایتالیا سفر کرده بودند.
در این دوره نمایشگاه 250 کنفرانس در حوزه‌ چاپ و کتاب برگزار شد و 720 خبرنگار از 40 کشور جهان اخبار مربوط به این رویداد فرهنگی را در سطح جهان پوشش ‌دادند.
مهمان ویژه‌ امسال نمایشگاه بولونیا، کشور چین بود که با تاکید بر موضوع «رویاها» در این نمایشگاه حضور یافت و در سالن مربوط به میهمان ویژه تصاویر مربوط به پاندا که نماد کشور چین است در کنار کودکان چینی که مشغول خواندن کتاب بودند، دیده می‌شد که قصد داشت به صورت نمادین آینده‌ درخشان و رویاهای شگفت‌انگیزی که در مسیر کتابخوانی برای بچه‌ها پدید می‌آید را برای بازدیدکنندگان به نمایش درآورد.
نمایشگاه کتاب بولونیا که از 6 تا 9 فروردین در ایتالیا برگزار شد، محل اصلی مبادله‌ حق‌نشر کتاب کودک میان ناشران کوچک و بزرگ جهان است و کانون نیز به عنوان یکی از ناشران ایرانی این حوزه با حضور در اغلب دوره‌های این نمایشگاه تلاش می‌کند تولیدات خود را به عنوان یک ناشر ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان معرفی کند.
فراهنگ**1883**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري كتاب كودك بولونيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید کمال سادات در خصوص نشست فوق العاده کمیته امنیتی برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعضای کمیته امنیتی و متولیان برگزاری نمایشگاه برگزار شد، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی لازم پیرامون برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز و تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم بین مجموعه فرهنگی مصلا، کمیته اجرایی نمایشگاه و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ صبح تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود، افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم امنیتی در خصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها گفت: مقرر شد که طرح ترافیکی پیرامون محل برگزاری نمایشگاه توسط مجموعه «فاتب» به مرحله اجرا گذاشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری