Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@23:10:25 GMT

قطعی آب / مشکل 70 درصد جمعیت زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۶۹۷۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، شهنوازی سرپرست فرمانداری زاهدان در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان  که در پی قطع آب ورودی برگزار شد،افزود: با توجه به شرایط بحران آبی زاهدان، ازمردم میخواهیم حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند.

سرگلزایی مدیرامورآب و فاضلاب زاهدان هم با اشاره به آبرسانی با 65تانکر در زاهدان گفت: 20 ایستگاه کوچک بخش خصوصی نیزدر زاهدان در این خصوص فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردباد شب گذشته در سه راهی دشتک محور زاهدان-زابل باعث سقوط تعدادی از تیرهای انتقال برق و قطع جریان انتقال آب چاه نیمه ها به زاهدان شد و هم اکنون آب زاهدان قطع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

به گزارش جام جم آنلاین، صابر جباری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مشکلات اقتصادی قانون جوانی جمعیت را با حاشیه نبرده است؟ توضیح داد: مسائل اقتصادی در این بین بی‌تاثیر نیستند، زیرا خانواده‌ها باید بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های فرزندآوری برآیند. اما در این بین ما فقط با مشکلات اقتصادی رو به رو نیستیم و باید به مسائلی مانند تغییر سبک زندگی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی استان‌های برخوردار کشور نرخ رشد موالید کمتر از برخی استان‌های کم برخوردار است.

 رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر جام جم‌آنلاین مبنی بر اینکه آیا قانون جوانی جمعیت بدرستی اجرا می‌شود؟ نیز بیان کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و حدود ۳۵ درصد آن اجرایی شده است.

جابری درباره اینکه آیا شاهد افزایش شیب کاهش نرخ موالید در کشور هستیم؟ نیز توضیح داد: نرخ موالید کاهشی است. اما شیب کاهشی آن در سال‌های اخیر کمتر شده است. برای نمونه سال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش موالید را شاهد بودیم در سال ۹۹ این آمار به حدود یکصد هزار رسید. اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود ۱۷ هزار رسیده است. 

‌وی ادامه داد: افزون بر این روند زایمان سوم، چهارم و پنجم نیز در کشور افزایشی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت قانون جوانی جمعیت بالاخره جواب داده است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: علاوه بر این شاهد افزایش میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز هستیم.

جابری تاکید کرد: البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید شرایطی ایجاد کنیم که نرخ موالید افزایشی شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت