Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:30:39 GMT

بارش‌های بهاری کمبود منابع آبی لرستان را جبران نکرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۷۱۲۵

بارش‌های بهاری کمبود منابع آبی لرستان را جبران نکرد

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بارش‌های چند روز اخیر تأثیر قابل‌توجهی بر روی جبران کمبود منابع آبی و حجم آب مخازن سدهای لرستان نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  رضا میرزایی در خصوص بارش های روزهای اخیر و تاثیرات آن بر آبدهی چشمه ها و پر شدن مخزن سدها اظهار داشت: بر اساس آمار شبکه باران سنج شرکت آب منطقه ای استان، میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تا اوایل روز ۲۵ فروردین ماه معادل ۳۱۷ میلی متر بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۰ درصد و نسبت به میانگین آمار بلندمدت حدود ۳۴ درصد کاهش داشته که در این مدت شهرستان نورآباد با ۴۲۸ میلیمتر بیشترین و شهرستان الیگودرز با ۱۴۶ میلیمتر کمترین بارش را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش های دو روز اخیر معادل ۲۲ میلی متر بوده است، اظهار داشت: اگرچه بارش‌های نسبتاً خوبی در سطح لرستان صورت گرفت ولی به هیچ وجه این بارش ها نمی تواند کمبود آب رودخانه ها، چشمه ها و ذخایر آب سدهای استان را جبران کند و تنها می توان گفت برای بخش کشاورزی مناسب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان داشت: به علت افزایش دما، تبخیر شدید و جذب بخش قابل توجهی از بارش ها توسط ریشه گیاهان و درختان، رواناب قابل توجهی نداشته ایم و حجم آب مخازن سدهای استان هنوز به میزان ۶۰ درصد خالی است.  

میرزایی تصریح کرد: در شرایط فعلی، مناسب ترین راهکار عدم کاشت محصولات آبدوست و کشت دوم است، که در غیر این صورت بسیاری از رودخانه های استان خشک شده و خسارت زیادی به منابع آبی و کشاورزان لرستان وارد خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر گفت: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلیمتر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره و توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903372

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در مهر امسال چگونه جبران می‌شود؛ معلمان را به اضافه کار تشویق می‌کنیم!
  • تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید