Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@14:01:17 GMT

ضوابط دیوان عدالت برای دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۷۲۷۳

ضوابط دیوان عدالت برای دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزارت کار در خصوص قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل تأخیر ۴۵ دقیقه ای مقرری بگیران، در ثبت حضور و غیاب را ابطال کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت شاکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل و ضوابط اجرایی حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری و دستورالعمل و ضوابط حضور و غیاب اثر انگشتی که توسط اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مقرر شده و در مواد غیبت و تأخیر ۴۵ دقیقه‌ای منجر به قطع مقرری بیمه بیکاری خواهد شد، خارج از اختیار اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بوده و بر این اساس درخواست ابطال این دستورالعمل را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد، دستورالعمل یاد شده را با این استدلال که قطع مقرری بیمه بیکاری بیمه شده، به علت عدم حضور در اداره کار و تأخیر در حضور، خلاف ماده ۸ قانون بیمه بیکاری است از تاریخ تصویب ابطال کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند