Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت ایران برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی از این سازمان باید مدارک کافی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بیمه سلامت، امیر ندرلو در خصوص دریافت هزینه‌کرد بیمه شدگان از این سازمان، افزود: مدارکی که برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی از سازمان بیمه سلامت لازم و ضروری است، شامل اصل و تصویر از کارت ملی و صفحه عکس دار دفترچه بیمه درمانی معتبر بیمه شده اصلی و بیمار، گواهی پزشک معالج، تصویر شرح عمل با ذکر نوع عمل جراحی، صورتحساب بیمارستانی، نسخ لوازم و تجهیزات پزشکی، گزارش رادیولوژی پس از عمل جراحی برای تائید پروتز مصرفی بکار رفته برای بیمار، خلاصه پرونده، فاکتور خرید لوازم و تجهیزات پزشکی (تاریخ فاکتور حداکثر تا 7 روز کاری پس از عمل قابل پذیرش است)، گزارش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و اصل ریز لوازم و تجهیزات بخش همراه و مشخصات کامل بیمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ندرلو در خصوص پرداخت هزینه سمعک به بیمه شدگان نیز افزود: پرداخت هزینه سمعک هر 10 سال یک بار فقط برای یک گوش قابل پرداخت است اما برای نوزادان وکودکان تا پایان سن 6 سالگی در صورت نیاز برای هر دو گوش، سمعک قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود. هزینه سمعک برای افراد با افت شنوایی به میزان 40 دسی بل و بیشتر از آن قابل محاسبه و پرداخت است.

وی با بیان اینکه حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پنج سال سابقه در سازمان بیمه سلامت ایران است، اظهار کرد: هزینه تعمیر و باطری سمعک غیر قابل پرداخت است. تشخیص سمعک باید با تجویز متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود.

مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، همچنین درخصوص دریافت محصولات بیماران استومی گفت: هزینه لوازم مصرفی بیماران استومی با ثبت درسامانه تایید خدمات و تشکیل پرونده و براساس فاکتور خرید تا سقف اعلام شده در پورتال تجهیزات پزشکی و فرانشیز 30 درصد محاسبه و پرداخت می‌شود.

(بیمارانی که تحت عمل جراحی استومی قرار می‌گیرند، روی شکم خود دهانه‌ای به نام استوما دارند. استوما در حقیقت قسمتی از روده است که از شکم خارج شده و توسط بخیه به جدار شکم ثابت می‌شود و مواد دفعی بدن از طریق آن خارج می‌شود. افرادی که تحت عمل جراحی استومی قرار می‌گیرند، قادر نیستند مانند افراد عادی دفع ادرار و مدفوع داشته باشند.)

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.

وی افزود: کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش مؤثری در تأمین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.

ناصحی گفت: بیمه سلامت در درمان، تأمین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیماران تالاسمی که به داروهای تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای داروهای خارجی بهرمند شوند.

کد خبر 6098869 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید