Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:08:44 GMT

نهادهای مسئول باید مرتضوی را پیدا و به دادگاه معرفی کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۷۶۱۹

نهادهای مسئول باید مرتضوی را پیدا و به دادگاه معرفی کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حکم صادره برای سعید مرتضوی هر چه سریع‌تر باید اجرا شود و این برعهده سیستم‌های اطلاعاتی، امنیتی و وزارت کشور است که خاطی را پیدا کرده و به دادگاه معرفی کنند تا مکافات عملش را ببیند.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به محکومیت سعید مرتضوی به دو سال حبس و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «حکم مرتضوی صادر شده؛ ولی هنوز گیرش نیاورده‌اند» اظهارداشت: حکم صادره برای سعید مرتضوی هر چه سریع‌تر باید اجرا شود و این برعهده سیستم‌های اطلاعاتی، امنیتی کشور و همچنین وزارت کشور است که خاطی را پیدا کرده و به دادگاه معرفی کنند تا مکافات عملش را ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمینی در مجلس با تاکید بر اینکه هر کس در کشور خطایی کرده باید به اندازه خطای خود و بدون ملاحظه مورد مجازات و تنبیه قرار گیرد،‌ تصریح کرد: فرقی نمی‌کند این فرد مرتضوی، احمدی‌نژاد یا هر کس دیگری باشد. ریز و درشت خطاکاران باید در دادگاه صالحه محاکمه و مورد مواخذه قرار بگیرند.

به گزارش آنا، میرمجید طاهری درباره آخرین وضعیت اجرای محکومیت دو سال حبس سعید مرتضوی دادستان وقت تهران به‌اتهام معاونت در قتل مرحوم روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک که چندی پیش از سوی شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قطعی شد گفته بود که پرونده متهم برای اجرای حکم به شعبه دوم دادسرای ناحیه 28 تهران (کارکنان دولت) ارجاع شده بود که صبح (شنبه 12 اسفند) برای پیگیری پرونده به دادسرای مربوطه مراجعه کردم. در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت، اعلام شد که حکم جلب صادر شده و موضوع در دست اقدام و پیگیری است.

سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در دادگاه بدوی در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به‌اتهام معاونت در قتل عمد، تبرئه شده بود که پرونده با اعتراض شکات، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد. جلسات رسیدگی در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و نهایتاً بر اساس آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد، مرتضوی از سوی دادگاه با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

رضا جعفری وکیل مدافع سعید مرتضوی اما در گفت‌وگو با ایسنا از وضعیت موکلش اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است که من در پرونده تامین اجتماعی وکیل مدافع وی بودم و در پرونده کهریزک وکالت ایشان را برعهده نداشتم.

سخنگوی قوه‌ قضاییه هم در حاشیه نشست اخیرش با دانشجویان مشهد درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته است که «حکم جلبش صادر شده ولی متأسفانه هنوز گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست!»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود