Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:24:12 GMT

مصرف بیش از 6 میلیارد مترمکعب گاز گیلانیان در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۷۹۸۳

مصرف بیش از 6 میلیارد مترمکعب گاز گیلانیان در سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف 6 میلیارد و دویست میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد: مجموع مصرف گاز در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 5 درصد افزایش داشته است و این در حالیست که در سال گذشته بیش از 50 هزار مشترک جدید گاز در استان جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر ادامه داد: مصرف گاز در بخش خانگی با وجود افزایش 5 درصدی تعداد مشترکین بیش از 166 میلیون مترمکعب کاهش داشته که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سراسر استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه افزود: با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته توسط مشترکین فهیم گیلانی، شرکت گاز استان گیلان توانست در سال گذشته بالغ بر 500 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق نماید و این حمایت از صنایع استان نقش مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه گفت: حدود 49 درصد از مجموع مصرف گاز در استان در سال 96 متعلق به بخش نیروگاهی می باشد و بخش های خانگی با 32 درصد، صنعتی با 10 درصد، حمل و نقل با 5 درصد و تجاری  با 4 درصد در رده های بعدی مصرف گاز  قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به پایان رسیدن فصل سرما از همه مشترکین درخواست نمود تا برای کاهش خطرات احتمالی پس از خاموش نمودن وسایل گرمایشی، نسبت به بستن شیر فلکه گاز و نیز مسدود نمودن خروجی لوله های گاز با درپوش اقدام کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اقتصاد مقاومتی حمل و نقل سرما صرفه جویی گاز موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد