Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:17:28 GMT

برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۸۰۶۰

برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به صورت برف و باران به این استان خبر داد.

مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی در بسیاری از نقاط استان به وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و باد شدید منجر می شود و در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ با بارش برف همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این سامانه تا اواسط روز سه شنبه در استان فعال خواهد بود و پس از آن به تناوب از استان خارج می شود.
قطره سامانی با اشاره به وقوع برف و کاهش محسوس دما در شهرستان کوهرنگ به عشایر توصیه کرد تا در مناطق امن و کم خطر اسکان یابند.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های سال زراعی جاری (1 مهر تا 26 فروردین) چهارمحال و بختیاری 206 میلیمتر گزارش شده است. این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 62 درصد کاهش دارد.
شکل گیری یک دهه خشکسالی در چهارمحال و بختیاری تامین آب برای استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی هواشناسی برف و باران چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • لرستان بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری