Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی آمل با اشاره به 37 هزار و 150هکتار خزانه گیری اولیه در آمل گفت: بذرپاشی در سطح 34 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی آمل انجام شد. به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، محمد اسلامی‌ با بیان اینکه انتظار سال کم آبی را در سال جاری داریم، اظهار کرد: نزولات جوی به نسبت سال گذشته 46 الی 48 درصد به نسبت سال گذشته کمتر بود که در راستای اطلاع‌رسانی به کشاورزان درباره کم‌آبی جلساتی با دهیاران و بخشداران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید از کم‌آبی پیش رو آگاه باشند، افزود: آماده‌سازی بستر کشت، 15 الی 20 روز زودتر انجام شد و آب تخت‌ها هم از این موضوع مستثنا نبودند.


رئیس جهاد کشاورزی آمل با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده کشاورزان توانستند از بارش‌های آخر فصل و آب جاری نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: لایروبی آب‌بندان‌ها انجام شد و 85 الی 90 درصد آب بندان‌ها آبگیری شد.

این مسئول با اشاره به کاهش کاشت ارقام پر محصول که زمان بیشتری را نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: ارقام زودرس که نیاز آبی کمتری دارند در اولویت هستند.


اسلامی‌ با اشاره به هماهنگی با اداره سوخت در جهت تامین سوخت چاه‌ها افزود: تامین سوخت چاه‌ها انجام شد و اداره آبیاری هم با هدایت اب به کمک کشاورزان آمد.


وی با بیان اینکه نشا سنتی کشاورزان قبل از سال 97 انجام شد، گفت: کشت نشا مکانیزه که برای نخستین بار در کشور در آمل انجام شد که 24 هزار و 800 هکتار آب تخت اولیه در شهرستان امل صورت گرفت.


رئیس جهاد کشاورزی آمل با اشاره به 37 هزار و 150هکتار خزانه گیری اولیه در آمل تاکید کرد: بذرپاشی در سطح 34 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی آمل انجام شد.


این مسئول با بیان اینکه بیش از 25 هکتار کشت نشا سنتی در آمل صورت گرفت، گفت: 5 هکتار کشت نشا مکانیزه در آمل انجام شد.


اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان زمان را از دست ندهند، افزود: درجه دمای هوا هنوز افزایش آنچنانی نداشته و کشاورزان با استفاده از آب‌های سطحی نسبت به اب تخت کردن اقدام کنند.


وی گفت: کشاورزان هر روز که از دست می‌دهند به مشکل کم آبی نزدیک‌تر می‌شود و در حال حاضر که تبخیر و بحران آب کمتر است اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

سیامک آسیایی  گفت:کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام می‌شود.

وی افزود:ایجاد و توسعه شبکه آب خام نیز برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ