Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیض گفت: در عرصه حفظ قرآن با توجه به نسبت حافظین قرآن و جمعیت کل کشور، تعداد حفاظ در حد مطلوب نیست و با مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که داشتن ۱۰ میلیون حافظ در کشور است فاصله زیادی داریم.

زهرا فیض، عضو هیئت علمی جامعه الزهرا قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو گفت: وضعیت فعلی جامعه در بخش آموزش قرآن و در زمینه‌های روخوانی و مفاهیم مورد تایید و مناسب است اما می‌تواند بهتر از این نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در عرصه حفظ قرآن با توجه به نسبت حافظین قرآن و جمعیت کل کشور، تعداد حفاظ در حد مطلوب نیست و با مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که داشتن ۱۰ میلیون حافظ در کشور است فاصله زیادی داریم.
عضو هیئت امنای جامعه الزهرا با بیان اینکه عرصه دیگری که باید به آن توجه شود، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، عنوان کرد: باید آموزش‌های قرآنی باعث تبلور دستورات قرآن در متن زندگی مردم شود و آثار این آموزه ها را در رفتار مردم ببینیم؛ در این زمینه کاستی‌ های بسیار زیادی وجود دارد و نمود فعالیت‌های قرآنی در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود.
مدیر مرکز تخصصی حکمت اسلامی جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: وضعیت جامعه در زمینه فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل از انقلاب و حتی دهه‌های اول انقلاب مسلما رشد چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: رویکرد تخصصی رشته‌های حوزه‌‌های علمیه و فعال شدن رشته های تخصصی قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در پیشرفت قرآنی کشور اثرگذار بوده است.
فیض عنوان کرد: اگر بخواهیم وضعیت قرآنی کشور خود را در مقایسه با سایر کشور‌های اسلامی بسنجیم، باید گفت که نسبت به برخی از کشورهای اسلامی عقب‌تر هستیم و در جامعه ما کمتر از این کشورها به مسائل قرآنی اهتمام ورزیده می‌شود.
وی افزود: در دولت هرساله ردیف بودجه‌ای برای نهادهای قرآنی و توسعه فعالیت های قرانی وجود دارد و باید از این ظرفیت به صورت بهینه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی بهره برد.
استاد حوزه بیان کرد: باید سامانه‌ای برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا موجب هم افزایی شده و از دوباره کاری پرهیز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان