Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کل بانک مرکزي ايران در نامه‌اي به رئيس قوه قضاييه، شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران را جهت محاسبه ميزان مهريه به وجه رايج و تأخير تأديه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، با توجه به اينکه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران بر اساس ماده 4آيين نامه اجرايي قانون الحاق يک تبصره به ماده 1082قانون مدني مصوب 13ارديبهشت ماه سال 77مکلف شده است شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي شهري ايران را به طور سالانه جهت محاسبه ميزان مهريه به وجه رايج، حداکثر تا پايان خردادماه هر سال در اختيار قوه قضاييه قرار دهد، در همين راستا رئيس کل بانک مرکزي ايران در نامه‌اي به آيت‌الله آملي لاريجاني اعداد شاخص سالانه جهت محاسبه ميزان مهريه به وجه رايج را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين بر اساس مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص خسارت تاخير تاديه چک و همچنين ماده 522قانون دين، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف به اعلام نرخ تورم به «مراجع قضايي و دادگاه‌ها» است که در نامه ارسالي رئيس کل بانک مرکزي به رئيس قوه قضاييه «اعداد شاخص ماهانه جهت محاسبه تاخير تاديه مربوط به سال 1396و سال‌هاي قبل بر اساس سال پايه (100=1395)» اعلام شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان