Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@16:15:09 GMT

مشوق هاي صادراتي براي سيب زميني اعمال مي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۹۷۵۸

مشوق هاي صادراتي براي سيب زميني اعمال مي شود

خبرگزاري آريا - اردبيل-ايرنا-رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل گفت: امسال تدبير و اميد دولت در نظر دارد براي توسعه صادرات سيب زميني مشوق هايي را اعمال کند.

خليل نيکشاد روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پرداخت تسهيلات کم بهره براي صادرکنندگان سيب زميني و تسهيل امور گمرکي از جمله اين مشوق هاي صادراتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: سيب زميني مهمترين محصول استان اردبيل محسوب مي شود و اميدواريم با اعمال مشوق هاي لازم ميزان صادرات آن افزايش يايد.
وي با بيان اينکه امسال ميزان صادرات سيب زميني کاهش يافته است افزود: کاهش ميزان صادرات که بيشتر ناشي از نوسانات ارزي است باعث باقي ماندن 80 هزار تن سيب زميني کشاورزان در انبارهاي سنتي شده است.
نيکشاد با اشاره به شايعه بيماري سيب زميني در استان افزود: بيماري موجود در سيب زميني اردبيل در مقايسه با سيب زميني استان هاي ديگر بسيار اندک است .
وي بابيان اينکه 80 درصد توليد سيب‌زميني اردبيل از نوع `آگريا` است افزود: اين نوع محصول در صنايع تبديلي و همچنين صادرات مورد توجه سرمايه گذران و بازرگانان مي باشد .
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل با اشاره به اين که سيب زميني کاران مي توانند بذر مورد نياز را از جهاد کشاورزي تامين کنند گفت: مرکز تحقيقات کشاورزي اردبيل چهار رقم جديد سيب زميني براي توسعه کشت اين محصول به کشاورزان معرفي مي کند.
نيکشاد اضافه کرد: در چهار سال اخير ميزان توليدات کشاورزي اين استان از 3.7 ميليون تن به 4.5 ميليون تن افزايش يافته و در سال 96 ميزان توليد گندم 620 هزار تن و توليد سيب زميني با کسب رتبه دوم کشوري به 730 هزار تن رسيد.
وي با بيان اينکه چهار درصد از محصولات کشاورزي کشور در اين استان توليد مي شود گفت: بخش کشاورزي محور توسعه استان به شمار مي رود که خوشبختانه در دولت تدبير و اميد شاهد رونق اين بخش هستيم.
وي از توليد سالانه 87 هزار تن دانه هاي روغني ، 26 هزار تن حبوبات، 30 هزار تن گوشت قرمز،42 هزار تن گوشت سفيد و 265 هزار تن شير در استان خبر داد.
استان اردبيل رتبه اول توليد عدس ، رتبه اول توليد کلزا ، رتبه دوم توليد سيب زميني ، رتبه سوم توليد عسل ، رتبه پنجم توليد چغندر قند ، رتبه هفتم توليد حبوبات و رتبه هفتم توليد گندم و جو را دارد.
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور