Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:46:09 GMT

اولین اجرای گروه تواشیح «خورشید پیشوا» در اعیاد شعبانیه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۹۸۷۵

اولین اجرای گروه تواشیح «خورشید پیشوا» در اعیاد شعبانیه

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عطایی، مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) پیشوا در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اشاره به تشکیل گروه تواشیح «خورشید پیشوا» همزمان با ماه رجب، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای فطری بشر، میل به زیبایی است و اگر این نیاز با سیر و صفات جمال و جلال و تجلیات وحی منطبق شود، نغمات داودی را تولید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تواشیح و نغمات مذهبی که از متن و موسیقی فطری و متکی به آیات و ادعیه بوده، پاسخی مناسب به این نیاز فطری است، افزود: جای خالی یک گروه تواشیح در بسیاری از برنامه‌ها به‌ویژه در حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) حس می شد که الحمدلله در شهرستان پیشوا، در بین نوجوانان و جوانان ظرفیت‌های بسیار خوب و مستعدی در این زمینه داریم که موجب شد با کمک این عزیزان گروهی را با پشتوانه مادی و معنوی این آستان مقدس تشکیل دهیم.

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) پیشوا با اشاره به انتخاب نام «خورشید پیشوا» برای این گروه تواشیح، گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان فرهنگی و خانواده‌های متدین و تشویق ایشان، شاهد حضور تعداد قابل توجهی از نوجوانان و جوانان در این عرصه باشیم.

حجت‌الاسلام عطایی بیان کرد: ان‌شاءالله در هفته جاری اولین تمرین گروه تواشیح خورشید پیشوا شروع خواهد شد و در تلاش هستیم که اولین کار گروه را در اعیاد شعبانیه به اجرا در آوریم.

وی اظهار امیدواری کرد که گروه تواشیح خورشید پیشوا در آینده با عنایت حضرت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) سفیر خوبی در استان تهران برای آشنایی مردم با این آستان رفیع باشد.

ابوفیاض حیدری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور

ابراهیم احدی با اشاره به لغو عملیات اخیر ثبت‌نام و اعزام عمره در سال ۱۴۰۲ و قبل از ماه رمضان به دلایل فنی گفت: با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت ، وزارت امور خارجه و نهادهای مرتبط مشکلات مربوطه رفع شده و در محدوده زمانی باقی مانده از ماه شوال فرصت اعزام محدود عمره برای زائران عمره این استان نیز فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عملیات حج تمتع و فرصت اندک باقی مانده، سازمان حج و زیارت تصمیم بر اعزام بخشی از عمره‌گزاران کرد تا ادامه عملیات را پس از حج تمتع پیگیری کند.

به گفته او، در استان اردبیل بر اساس ظرفیت موجود کشوری ثبت‌نام عمره‌گزاران بر اساس اولویت تاریخ واریز وجه دوره قبلی از زائران ثبت‌نام شده بوده و اعزام این افراد در دستور کار قرار گرفت.

احدی افزود: در استان اردبیل ۳۹ نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند که به صورت یک کاروان مشترک با استان آذربایجان غربی ششم اردیبهشت از طریق ایستگاه پروازی شهر تبریز عازم سرزمین نور خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: برنامه‌های تداوم سفرهای عمره و اعزام زائرانی که سفر آنها اخیرا لغو شده ، پس از موسم حج از طریق اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان داوطلب به حج عمره
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • اعزام اولین گروه از زائرین کرمانشاه به عمره مفرده، پس از ۹ سال وقفه
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم