Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- طرح های برگزیده بخش فضای باز هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک و‍ آثار راه یافته به جشنواره مناطق بیست و یکمین تئاتر دانشگاهی معرفی شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل هنرهای نمایشی، هیات انتخاب بخش فضای باز هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، 33 طرح را به صورت قطعی و مشروط برای حضور در ارزیابی مرحله نهایی انتخاب و معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات انتخاب طرح بخش فضای باز متشکل از آزاده گنجه، سامان خلیلیان و سینا ییلاق بیگی 31 طرح را به صورت قطعی و دو طرح نمایشی را به صورت مشروط برای حضور در ارزیابی مرحله نهایی نمایش های این بخش معرفی کرد.
طرح های «اتفاق ساده کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از شهر ری، «ازدواج مبارک» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی از تهران، «این یک خیمه نیست» به نویسندگی و کارگردانی سارا شاهرودیان از تهران، «اینجا خانه من است» به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی گروه نمایش افرا به سرپرستی صدرا یوسفی از مشهد، «آواهای سرزمین مادریم» نوشته سمیه گلباز و داود بختیاری به کارگردانی داود بختیاری از تهران (مشروط)، «بازِندَک» به نویسندگی و کارگردان علی قاضی از مسجد سلیمان، «بوکه صلحانه» به نویسندگی وحید خسروی و کارگردانی سارا شفیعی از کرمانشاه، «تاریخ خاکمرا صدا میزند» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی از تهران (مشروط) و «چمچه خاتون و جان بابا» به نویسندگی و کارگردان حسام مقصودی از تبریز از جمله آثار راه یافته به مرحله نهایی بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک امسال هستند.
از دیگر آثار راه یافته به این بخش می توان از «خیمه شب بازی پهلوان و دختر قصه ها» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا یزدان پژو از کرج، «در خطر انقراض» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی از ورامین، «دریا، سمیر کو؟» به نویسندگی طاهره اسدی کارگردان فاطمه بحرینی از آبادان، «دریایی ها» به نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری از بوشهر، «دیگ به سر (عاشق و معشوق)» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل اجاقپور محمودی از تبریز، «دستکش 4 عروس» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از تهران، «رازآفرینش مبارک» به نویسندگی ندافرمانی کارگردان فاطمه (ریحانه) باغبادی از تهران نام برد.
«رازی میان دست های ما» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی از تهران، «زال و سیمرغ» نوشته فردوسی کارگردان سعید ذبیحی از کرمانشاه، «زندگی در اعماق اقیانوس» به نویسندگی الهام فتاهی کارگردان زهرا مریدی از تهران، «سپهر مینا» به نویسندگی و کارگردانی ارغوان پورصفر از تهران، «ستاره ها و باران» به نویسندگی و کارگردانی نازنین نانا والاجم از تهران، «سوگلین» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، «غول شهر کوچولوها» به نویسندگی و کارگردانی محمد فرجی از تهران، «کتره گیشه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه، «که چی بشه؟» نوشته گروهی با کارگردانی مبینا یوسفی از تهران هم جزء طرح های برگزیده بخش فضای باز این دوره از جشنواره معرفی شده اند.
«للین» به نویسندگی و کارگردان محسن پورقاسمی از همدان، «مبارک لحاف ننه سرما کو؟ (نام موقتی)» به نویسندگی و کارگردانی علی جباری از تهران، «مترسک» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس زاده از بیرجند، «منم میخوام فرشته شم» به نویسندگی و کارگردانی میثم کرمی از محلات، «نی مه» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز غلامیان از آبادان، «نی نی اخاذه» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی مریم خاکسارتهرانی از تهران، «یک اتفاق شیک و مجلسی» به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار از شهر ری و «یک سفر رویایی» به نویسندگی حامد زارعان و ابوالفضل ورمزیار و کارگردانی حامد زارعان از تهران هم در میان طرح های برگزیده بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک هستند.
مطابق متن فراخوان ارزیابی مرحله نهایی آثار راه یافته به این بخش از 27 خرداد ماه آغاز خواهد شد.
هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی تهران - مبارک به دبیری مرضیه برومند، اول تا هفتم شهریورماه 1397 در تهران برگزار می شود.

** آثار راه یافته به جشنواره مناطق بیست و یکمین تئاتر دانشگاهی مشخص شدند
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، پس از ارزیابی آثار راه‌یافته به مرحله بازبینی تئاتر مناطق، 9 نمایش توسط هیات انتخاب متشکل از رضا صمدپور، ایوب آقاخانی، توحید معصومی، کامران شهلایی و مریم دادخواه برای حضور در جشنواره مناطق (خلیج فارس) انتخاب شدند.
هیات انتخاب نتایج ارزیابی انجام شده و آثار مشخص شده را بدون اولویت و بر حسب حروف الفبا؛ امیربهادر اکبرپور با «آنشرلی با موهای قرمز» از دانشگاه شهرکرد، مانلی حسین پور با «دلقک های غمگین» از دانشگاه آزاد تنکابن، مجید درویش نژاد با «مردی که مار شد» از دانشگاه پیام نور ارومیه، زیبا دریاسفر با «سنگی بر گورم» از دانشگاه آزاد بندر دیر، رضا ذهبی با «فراخوان بازیگری» از دانشگاه هنر شیراز، سعید رسولی «چشمش به دشت» از دانشگاه دامغان، ایمان رمضانی با «سفارش برای اشتراک 138» از دانشگاه آزاد قوچان، هادی محرابی «ناتان و تبیلت» از دانشگاه دامغان و ابوالقاسم یزدانی با «غشمار» از دانشگاه نبی اکرم تبریز اعلام شدند.
بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در دو بخش شامل بخش مناطق از سوم تا هفتم اردیبهشت 1397 در شهر بوشهر و با عنوان «خلیج فارس» و بخش سراسری و بین‌الملل از شانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت 1397 در تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** 7561 **1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره تهران مبارك تئاتر دانشگاهي تئاتر عروسكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!