Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت گفت: این همایش پنجمین دوره از سلسله همایش‌های گفتمان مهدویت است که این بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به دبیرخانه ارسال کنند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان حجت‌الاسلام احمدرضا مرادی ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت در گلپایگان اظهار داشت: این همایش با محوریت آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی و با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این همایش، پنجمین دوره از سلسله همایش‌های گفتمان مهدویت است که این بار در سطح بین المللی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 10 اردیبهشت به دبیرخانه ارسال کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال https://t.me/GoftemaneMahdaviat در شبکه اجتماعی تلگرام و یا www.mahdaviatdiscourse.com مراجعه کنند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت بیان کرد: 4 دوره گذشته این همایش در سنندج، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شهید مدنی تبریز برگزار شده است.

وی با اشاره به موضوعات مختلف این همایش تصریح کرد: بایسته‌های معرفت مهدوی، بایسته‌های اخلاق مهدوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه‌های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت، مهدویت و امید بخشی جهانی و نقش علم، هنر و مشاغل در جامعه مهدوی 7 محور اصلی این همایش است.

مرادی با اشاره به همکاری دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، نهاد رهبری و مجموعه دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان در بخش اجرایی  گفت: برگزاری این همایش نخستین قدم ما است و فعالیت‌های اصلی و جنبی همایش به صورت مستمر در طول سال تداوم پیدا می‌کند، همچنین تلاش می‌شود از ظرفیت‌های استان اصفهان و شهر گلپایگان در برگزاری همایش استفاده شود.  

وی با بیان اینکه نقش علم و هنر و مشاغل در جامعه مهدوی یکی از محورهای همایش است، خاطرنشان کرد:  تلاش شده تا همه اقشار به نوعی در برگزاری این همایش مشارکت داشته باشند به همین منظور با دانشگاه‌های فنی استان اصفهان در سپاهان شهر، خوانسار و نجف آباد مذاکره شده تا دانشجویان پروژه‌ها و آثار خود را با موضوع مهدویت انجام دهند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان افزود: تولید انیمیشن با موضوع مهدویت در دانشگاه فنی و مهندسی واحد سپاهان شهر، برگزاری پیش نشست‌های مختلف با موضوع مهدویت، اعزام طلاب متخصص به مدارس گلپایگان، برپایی نمایشگاه آثار دانش‌آموزی، ساخت سازه مسجد مقدس جمکران با استفاده از حدود 6 هزار قوطی در قالب سازه کنسروی توسط دانشگاه فنی و مهندسی واحد دختران سپاهان شهر و ساخت سنگ نوشته‌ها و حکاکی‌های مختلف توسط هنرمندان گلپایگانی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش به شمار می‌رود.

وی گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب «نوید امن و امان» از آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی و مجموعه سخنرانی‌های ایشان با عنوان «نوید انتظار» قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند فایل کتاب‌ را به صورت فایل پی. دی. اف در سایت و کانال تلگرامی همایش دریافت کرده و به صورت آنلاین در آزمون آن شرکت کنند؛ این مسابقه کتابخوانی 2 ماه یکبار از سایر آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده هدایای ارزشمندی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  حجت‌ الاسلام و المسلمین علی فرج الله در دیدار با نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه تقریب اظهار داشت: ما در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار شد به شخصیت شهید ماموستا شیخ الاسلام در آن جلسه اشاره کردیم و اگر موافقت شود همایشی با عنوان شهدا و تقریب در همین راستا و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و تقریب برگزار می شود.

وی گفت: در همایش شهدا و تقریب هم ایرانی و هم غیر ایرانی و هم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن همایش باید حضور و مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرج الله تصریح کرد: شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام و شهید محمد عبدالرحمان ریگی و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر محمد رمضان البیوتی و شهید باقر حکیم و شهید عارف حسینی در پاکستان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه اهل سنت و چه اهل تشیع همه اين‌ها افتخارات ما هستند چرا که اینها عمرشان را برای تقریب گذاشتند و در این راه هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند