Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:22:15 GMT

اراک| مرکز دفع پسماند از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۱۱۲۲

اراک| مرکز دفع پسماند از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه مرکز دفع پسماند اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست گفت: پیگیر ساماندهی مرکز دفع پسماند اراک از مراجع قضایی هستیم. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا میرزایی ظهر امروز در نشست هماهنگی برای اجرای طرح پاکسازی حاشیه جاده‌های استان مرکزی در راستای کمپین بی‌‍زباله اظهار داشت: در قرآن کریم بیش از دو هزار و 600 آیه در راستای ارتباط انسان با طبیعت وجود دارد، در سال 2011 تحقیقی با 20 دین مطرح دنبا انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از آموزه‌های دینی بهترین راهکار حفظ محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در کشور ما در بسیاری از مسائل پیشروی کردند اما در مسئله تفکیک از مبدا زباله بازماندیم، کشورهای آفریقایی که در فقر به سر می‌برند به مدت 10 سال است که استفاده از کیسه‌های زباله را ممنوع مردند و کشوری پاک را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: هدف از چالش بی‌زباله است که ابتدا از خودمان شروع کنیم این در حالی است که در یک مقطعی مراکز دفن پسماند روستایی احداث شد و در روستاها زباله وجود نداشت و خودشان تفکیک می‌کردند و بعدها با قرار دادن سطل زباله در روستاها زباله در این مناطق تولید شد و پراکندگی زباله روستاهارا در برگرفته است.

میرزایی بیان کرد: ما باید به سمتی در حرکت باشیم که زباله کمتری ایجاد شود، برای حفاظت و کاهش آلودگی محیط زیست در استان مرکزی مراکز جمع آوری پسماند این استان به چهار مرکز کاهش یافته و تلاش می‌شود با تفکیک مواد زاید از مبدا تولید و خاک پوشانی پسماندها هنگام دفع اصولی در این مراکز از پراکندگی آن ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مرکز دفع پسماند اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و ساماندهی این مرکز از طریق تشکیل پرونده از مراجع قضایی در دستور کار اداره کل محیط زیست استان مرکزی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: حاشیه جاده‌ها و ورودی شهرهای استان به سبب تخلیه نخاله و پراکندگی پسماندها چهره زیبایی ندارد و نیاز است کاری اصولی در این راستا انجام شود که این مسئله مورد تاکید استاندار هم هست که وی گفت باید شعارها تنها شعار نباشند و با ظرفیت تمام دستگاه‌ها و مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه