Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@03:04:25 GMT

مسعود شجاعی‌طباطبایی: هنر انقلاب در حال اوج گرفتن است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۱۶۶۳

مسعود شجاعی‌طباطبایی: هنر انقلاب در حال اوج گرفتن است

سرپرست معاونت هنری و مسئول مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: معتقدم هنر انقلاب در حال اوج گرفتن است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، هفته هنر انقلاب اسلامی این روزها در تهران و سایر مراکز استان‌ها در حال برگزاری است، امروز مراسم اختتامیه این دوره برگزار و از میان پنج برگزیده در رشته‌های مختلف، چهره برگزیده هنر انقلاب معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه مسعود شجاعی‌طباطبایی سرپرست معاونت هنری و مسئول مرکز تجسمی حوزه هنری که خود دو سال پیش به عنوان چهره هنر انقلاب در سال 95 معرفی شد در گفت و گو با «جوان» درباره این رویداد توضیحاتی داده است که می‌خوانید.

به نظر می‌رسد هفته هنر انقلاب با وجود ظرفیت‌ها و اتفاقات خوبی که در آن رقم می‌خورد قدری با مهجوریت در حال برگزاری است.

بله البته امسال نسبت به سال‌های گذشته رسانه ملی قدری بیشتر پای کار آمده ولی به طور کلی برخی رسانه‌هایی که انتظار می‌رود این رویداد مهم در عرصه هنر انقلاب را به خوبی پوشش دهند زیاد کار را جدی نمی‌گیرند. انعکاس اخبار آنگونه که باید نیست، حتی برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های نزدیک به تفکر انقلاب در درج تیتر و بازتاب مطالب به گونه‌ای عمل می‌کنند که آدم احساس می‌کند مسئله برایشان جا نیفتاده است. ما حرفی می‌زنیم و آنها چیز دیگری تیتر می‌کنند. این درحالی رقم می‌خورد که رهبر معظم انقلاب عنایت خاصی به فعالیت‌های مختلف هنر انقلاب دارند و خبرهای این حوزه را با دقت دنبال می‌کنند، البته ما امسال در بخش روابط عمومی هم شاهد حضور نیروهای تازه‌ای بودیم و نیز بیماری قلبی که برای مدیر اجرایی جشنواره اتفاق افتاد همه باعث شد تا حدودی روی برخی امور تأثیر منفی بگذارد.

الان هنر انقلاب در بخش‌های مختلف هنری چقدر موفق عمل کرده است؟

در بخش تجسمی عکس، گرافیک و کاریکاتور کارهای بسیار موفقی در عرصه بین‌المللی انجام شده و بازتاب‌های زیادی داشته است. امروز ما مراسم اختتامیه را داریم که در آن چهره برتر هنر انقلاب در سال 97 معرفی می‌شود. این چهره از میان افراد برتر حوزه‌های مختلفی چون ادبیات، موسیقی، شعر، کتاب، فیلم مستند و سینمایی انتخاب خواهد شد. در زمینه نمایش، کوروش زارعی زحمات زیادی کشیده است و ما شاهد اجرای نمایش‌های مختلفی در این حوزه بودیم و تقریباً هر روز یک اجرا در این رویداد را شاهد بوده‌ایم. در زمینه موسیقی نیز شاهد اجراهای خوبی بودیم. هر شب ما برنامه‌های تولیدی خوبی داشتیم. در حوزه شعر و ادبیات پایداری شاهد آثار و هنرمندان فعال و خوبی هستیم که امسال از آنها تقدیر به عمل آمد. در حوزه ادبیات پایداری نیز موفقیت‌های چشمگیری داشتیم از جمله نویسنده موفقی چون حمید حسام را داشتیم که کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از وی به رشته تحریر درآمد و با استقبال بسیار مناسبی در میان خوانندگان و علاقه مندان این حوزه روبه‌رو شد. این کتاب با تجدید چاپ‌های زیادی روبه‌رو شد. کارهای تاریخ شفاهی و پژوهشی خوبی در این زمینه انجام شده است. برای مثال خاطرات سردار شهید همدانی کار بسیار خوبی است و کارهای دیگر که سبب شده در این حوزه دستان پری داشته باشیم و شاهد بالندگی باشیم. حمید حسام کاندیدای دریافت جایزه هنرمند سال هم است. تقریظ هایی که رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های حوزه مقاومت و پایداری نوشتند هم در نوع خود جالب است که نشان دهنده توجه و عنایت خاص ایشان به این حوزه است.

در آستانه 40سالگی انقلاب وضعیت هنر انقلاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید جشن هنر انقلاب تا چه اندازه جریان‌ساز بوده است؟

پس از انقلاب اسلامی ما با هجمه بسیاری از سوی جهان کفر و ظلم مواجه بودیم و حتی علیه ما از سلاح شیمیایی استفاده شد و این ظلم در سکوت مجامع رسانه‌ای و حقوق بشری جهان اتفاق می‌افتاد. همین امروز رهبری معظم انقلاب اشاره‌ای به این موضوع داشتند و از حامیان رژیم بعث به عنوان جنایتکار یاد کردند؛ حامیانی که به بهانه دروغین سلاح شیمیایی به خود اجازه می‌دهند کشور سوریه را نیز هدف حملات خود قرار دهند و این طنز جهان امروز است.
در زمینه هنر انقلاب ما موفقیت‌های زیادی طی سال‌های اخیر داشته‌ایم. برای مثال در حوزه مستند شاهد کارهای فوق العاده خوبی بودیم. حسین نقویان مستندساز موفقی در این زمینه است که کارهای خوبی در زمینه انقلاب و تاریخ پهلوی ساخته و ارائه داده است. اینها رویش‌های هنر انقلاب هستند. مستندسازان انقلاب سال گذشته دیداری جداگانه با رهبر معظم انقلاب داشتند و نامه رهبری به این جریان هنری خود زمینه‌ساز اتفاقات بهتری در این زمینه خواهد شد. کارهای فاخری در این حوزه انجام شده است.

درحوزه تجسمی که تخصص ویژه خود شماست چقدر هنر انقلاب موفق عمل کرده است؟

در حوزه تجسمی به نظرم توفیقات بسیار خوبی داشتیم؛ توفیقاتی که بازتاب‌های بین‌المللی بسیار خوبی هم داشته است. در حال حاضر هنرمندان حوزه تجسمی ما حضور چشمگیری در مسابقات و جشنواره هایی که به این منظور در سراسر جهان برگزار می‌شوند، داشته‌اند. برای مثال سال گذشته در زمینه کارتون و کاریکاتور مسابقه ترامپیسم را برگزار کردیم و از سراسر جهان چهره‌های بسیار مطرحی از 74 کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند، حتی ما برای اولین بار شاهد حضور چهار هنرمند امریکایی در این مسابقات بودیم که دو تای آنها برنده جایزه ما هم شدند یا در موردی دیگر خانم «دعاء العدل» کارتونیست مشهور مصری حضور داشتند. ایشان سال گذشته عنوان بهترین کارتونیست جهان عرب را به خود اختصاص داده بودند یا «آنجل بولیگان کوربو» از امریکای لاتین چهره هنری کشور مکزیک در این رویداد شرکت کرده بود، حتی هنرمندان اروپایی زیادی از فدراسیون جهانی کاریکاتور اروپا FECO در این مسابقه حضور به هم رساندند. از سوی سندیکای امریکایی کیگل که در زمینه کاریکاتور فعال است و به تندروهای امریکایی نزدیک است مورد اعتراض قرار بگیرد. در واقع ما توانستیم از اجماع جهانی علیه ترامپ بهترین استفاده را ببریم و از میان هنرمندان غربی یارگیری کنیم. در زمینه نقاشی حسن روح‌الامین سال گذشته با نقاشی استقبال امام حسین(ع) از شهید حججی خوش درخشید و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد و رهبری معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهایشان به آن اشاره داشتند و نیز اثر دیگری درباره شهید حججی از «محمدرضا دوست‌محمدی» که بازتاب‌های زیادی داشت و باز مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت.
امسال در 40 سالگی انقلاب اسلامی با مراسم اختتامیه کار ما در واقع شروع می‌شود، چون قصد داریم به همه مراکز استان‌ها سرکشی کنیم. کارهای زمین مانده را دست بگیریم. امسال در زمینه هم‌افزایی با نهادها و سازمان‌های دیگر گام‌های خوبی برداشته‌ایم. با رسانه ملی، شهرداری و نهاد ریاست جمهوری، جناب آقای ستاری برای حمایت از کالای ایرانی تعاملات خوبی داشتیم. در کل معتقدم هنر انقلاب در حال اوج گرفتن است.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R1359/P1359/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد. بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ‌ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است.

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند. بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی انجام می‌شود.

کد خبر 6087815

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • شجاعی: به لیگ یکی بودن حریف توجه نمی‌کنیم
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد