Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سیده حمیده زرآبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال مشترک خود و سیده فاطمه حسینی از وزیر ارتباطات درباره دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری شش ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها، گفت: با توجه به اینکه قراردادهای نگهداری جهت امور نگهداری، رفع خرابی و تست سیستم‌ها در زیرساخت هستند عملا با تغییرات ایجاد شده در قراردادها علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص، شرکت زیرساخت میلیاردها تومان در سال هزینه می‌کند و هیچ بهره‌وری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی باید قرارداد حجمی بسته شود که ما اطلاعات کافی در زمینه این موضوع داشته باشیم در حالیکه اطلاعات کافی وجود ندارد و در این قراردادها نیروهای متخصص در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرکت زیرساخت تخصص پرسنل در نظر گرفته نمی‌شود و نیروهای متخصص استان‌ها تعدیل نیرو شده‌اند. این مسائل در زمانی بوده که آقای جهرمی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت بوده و خیلی از موارد در زمان مدیریت ایشان انجام شده است.

زرآبادی ادامه داد: قراردادهایی که بوده به این صورت است که از سال ۹۱ تا ۹۴ طی سه سال بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و در آن موارد قابل تاملی وجود دارد از جمله اینکه خریدها ۱۰ برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است.

وی اضافه کرد: تمامی قراردادها به صورت ترک تشریفات و با صنایع الکترونیک زعیم بوده که مسلط بر شرکت زیرساخت است و کلیه پروژه‌های زیرساخت را با قیمت بالاتر از بازار در اختیار گرفته است.

زرآبادی با بیان اینکه قیمت پروژه‌های صنایع زعیم ۳۷.۵ درصد بالاتر از بازار بوده، تصریح کرد: به عنوان مثال این شرکت برای یک پروژه با یک کارکرد سه بار تجهیزات خریداری کرده است.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: با وضعیت موجود بحث‌هایی مثل شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و یک دروغ بزرگ است.

زرآبادی در ادامه در طرح سوال دیگر مشترک خود با سیده فاطمه حسینی مبنی بر اینکه سرانجام پروژه ارتقا و توسعه انتقال برنامه پنج ساله پنجم ارتباطات چه شده، اظهار کرد: پروژه ارتقا و توسعه پنج ساله پنجم که قراردادش با شرکت داخلی سدید ارتباطات و با پشتیبانی مالی آستان قدس رضوی و با تجهیزات کمپانی فرانسوی ایتالیایی آلکاتل در سال ۹۰ بسته شده بود، بعد از گذشت پنج سال هیچ پیشرفت و دستاوردی جز از بین رفتن بیت‌المال نداشته و شفاف‌سازی در خصوص سرانجام این پروژه ضروری است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در مورد قراردادهای بین‌المللی چرایی واگذاری مهمترین بخش حاکمیتی کشور به بخش خصوصی مورد سوال است، گفت: در زمان آقای جهرمی این مشکلات نه تنها حل نشده بلکه گسترده‌تر هم شده و نظارت و ارزیابی کلان هم حذف شده است. مساله ما زیرساخت ارتباطات کشور و مدیریت بحران است و باید بدانیم عدم نظارت و ارزیابی و نگهداری چه تاثیری می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای کیفیت شبکه پارامترهایی وجود دارد. من با اطمینان می‌گویم آستانه کیفیت در شبکه دستکاری شده، ما پول سرویس با کیفیت را از مردم می‌گیریم اما به آنها سرویس بی‌کیفیت ارائه می‌کنیم.

وی خطاب به وزیر ارتباطات، گفت: برای نظارت بر شبکه لیسانس پرستاری و کودک‌یاری استخدام کردید، مگر چنین فردی می‌تواند شبکه زیرساخت را کنترل کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: آقای جهرمی خیلی از متخصصانی که ۳۰ سال کار کرده بودند را بازنشسته کرد که کار خوبی بوده اما فردی که فساد اخلاقی و سیستمی داشته به وزارتخانه بازگردانده است. ایشان در کارهای ژورنالیستی و تبلیغاتی خوب است اما در کار اجرایی عملکرد موفقی نداشته است.

زرآبادی یادآور شد: من به آقایان کرباسیان و سیف پیشنهاد کردم استعفا بدهند اما آقای جهرمی از بین هزاران شعار رییس‌جمهور، شعاری هستند که محقق شده‌اند و این جوانگرایی است. ما فرصت پیدا کرده‌ایم که نشان بدهیم باید به مدیریت جوانان اطمینان داشت اما آقای جهرمی هیچ عزمی برای حل این مشکل ندارد در حالیکه این مشکل مربوط به امنیت کشور است و کشورها بر اساس ارتباطات، معادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی‌شان تغییر می‌کند.

زرآبادی در پایان با اشاره به اهمیت وزارتخانه ارتباطات، تصریح کرد: آقای جهرمی وزیر جوانی هستند و من دوست ندارم پیشنهاد آقایان کرباسیان و سیف را به ایشان بدهم بلکه دوست دارم عملکردها تصحیح شود اما پاسخ‌های آقای جهرمی مرتبط با سوالات من نبود و من از پاسخ‌های ایشان قانع نشدم.

در نهایت سوال زرآبادی به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان پاسخ وزیر را قانع‌کننده تشخیص دادند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی

بی‌بی‌سی در روز‌های اخیر که اخبار مقابله خشن پلیس امریکا با معترضان به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی در صدر اخبار جهان است، تلاش کرد با یک خبرسازی غیرحرفه‌ای، اخباری پیرامون فوت نیکا شاکرمی منتشر کند. اخبار و سند منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی، اما با تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. جعل سند انجام شده آنقدر غیرحرفه‌ای است که کاربران ده‌ها نکته از این جعل به اشتراک گذاشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 محمد اکبرزاده:
سوتی و تناقضات بی‌بی‌سی در خبرسازی جدید اونقدر مضحک و فاحش هست که مجبور شده یه راه در رو برای خودش بذاره! سؤال اینه که با این خبرسازی دنبال چی بوده که حاضر شده به این بی‌آبرویی بزرگ تن بده؟ [در متن خبر بی‌بی‌سی آمده است: «بی‌بی‌سی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد در این باره مطمئن باشد.]»

مهدی محمدی:
ضرورت فوری لطمه زدن به تأثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملاً پیش‌بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه‌ریزی شده کف خیابان باشد. 

 محمدجواد اخوان:
هر چقدر هم سند درست کنید و فوت نیکا شاکرمی را گردن نظام بیندازید، فایل‌های جعلی و فتوشاپی نمی‌تواند آن چه را در روز روشن در دانشگاه‌های امریکا و اروپا رخ می‌دهد، از چشم جهانیان پنهان کند. 

 علی چاهخوزاده:
انتشار گزارش BBC درباره نیکا شاکرمی در بحبوحه تظاهرات دانشجویان در امریکا، جنگ غزه و پاسخ ایران نشان از آن دارد که انگلستان قصد دارد تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مخالفت با صهیونیست‌ها از صدر رسانه‌ها کنار رود و البته بتواند جایگزین امریکا شود که امری محال خواهد بود.

 امین میمندیان:
حالا همین جماعت، سر آرمیتا گراوند حرف هیچ شاهد و هیچ دوربین و والدین طرف و هیشکی رو قبول نداشتند. الان سر گزارش بی‌بی‌سی که نه شاهد داره، نه سند داره، نه عکس داره، نه حتی همون نامه کذا نسخه اصلیشه، نه حتی خود BBC گفته ازش مطمئنم؛ اینا میگن درسته و جمهوری اسلامی داره دروغ میگه. #نیکا_شاکرمی

 سید علیرضا آل‌داود:
خودکشی نیکا شاکرمی ابعاد زیادی دارد که بسیاری از آنها به دلیل رعایت شأن این فرد و خانواده وی گفته نشده است. نجابت نظام در صیانت از آبروی افراد همراه با صبر است. فریب نارسانه بی‌بی سی را نخورید!

 کاربری با نام «ایلجان»:
نیکا شاکرمی رو اول بازداشت کردن، بعد بهش تجاوز کردن، بعد کشتنش و بعد چندساعت بعد از این ماجرا‌ها مادرش ساعت ۱۱:۳۰ شب باهاش تلفنی حرف زده؟! بی‌بی‌سی به صورت مستند بازگشت مردگان رو اثبات کرد. سبحان‌الله!

 علی علیزاده (با اشاره به توییت آذر منصوری):
هیچ خبر غیرمستندی از BBC و اینترنشنال به تنهایی توان ایجاد بحران امنیتی در فضای ایران را ندارد. آنچه اجازه می‌دهد این اخبار بحران‌ساز شوند، تأیید ضمنی، ضریب دادن و مشروعیت بخشیدن به این اخبار توسط نیرو‌های داخلی است. از این منظر، بخشی از اصلاح‌طلبان رسماً مکمل پروژه‌های ایران ستیزانه رسانه‌ای غرب شده‌اند.

محمد رستم‌پور:
از سه نویسنده گزارش بی‌بی‌سی فقط یک نفر شناخته شده است، «برترام هیل». برترام، آوریل سال پیش، جایزه مستند تحقیقی سازمان عفو بین‌الملل را از آن خود کرده است. سازمان عفو بین‌الملل در اتهام‌زنی و پرونده‌سازی علیه ایران، سابقه‌ای طولانی دارد. ‎#نیکا_شاکرمی

 محمد فراهانی:
در سندی که بی‌بی‌سی به نقل از مأموران منتشر کرده آمده که نیکا شاکرمی ساعت ۸:۱۵ شب بازداشت شده، اما مادر نیکا همان موقع در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود آخرین بار حدود ساعت ۱۱:۳۰ با نیکا صحبت کرده. چطور نیکا ساعت ۸ بازداشت شده، اما ساعت ۱۱:۳۰ با مادرش تماس داشته؟

منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم