Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشورانتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین جعفری افزود: درجلسه هفته گذشته مسئولان جهادزنجان و معاونان وزارت مقرر شد زنجان مرکزپایلوت اجرای این محصول درکشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: مصرف پایین سموم در روند تولید محصولات، تهیه دستورالعمل‌های فنی در استان، استقرار آزمایشگاه رفرانس فلزات سنگین و باقی مانده کود کشوردر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از دلایل انتخاب این استان به عنوان پایلوت تولید محصولات سالم  بود.

جعفری افزود: هم اکنون تولید محصول گواهی شده در استان از هفت محصول سیب، انگور، زردآلو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز که بیشتر مصرف تازه خوری دارند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در اجرای طرح تولید محصول گواهی شده در استان زنجان اولویت با کشاورزانی خواهد بود که کد 16 رقمی برای محصول خود دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون 4 هزار مورد  کد 16 رقمی به محصولات مختلف صادرشده است.

جعفری ادامه داد: این کد به محصولاتی اعطا می‌شود که بر صفر تا 100 مراحل  تولید محصول توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی و کارشناسان به طور دقیق نظارت شود و این محصولات در بسته بندی‌های خاصی که مشخصات محصول از جمله کد مربوط به کلینیک نظارت کننده و کد کشاورز تولید کننده بر روی آن درج شده است، به  بازار عرضه شود.

وی افزود: محصول سالم یا گواهی شده  عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده است  وبا رعایت حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) تولید می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود