Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های ۴گانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تملک اراضی بافت تاریخی بلادشاپور(دهدشت) بیش از ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

عدل هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: بافت قدیمی بلادشاپور به قدمت دوره صفویه 36 هکتار بوده که 180 منزل مسکونی و 265 قطعه زمین قبل از انقلاب تاکنون در این محدوده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سخات و ساز در بافت قدیمی دهدشت ممنوع است، عنوان کرد: برای تملک این اراضی 24 میلیارد تومان نیاز بوده که تاکنون پیگیری‌های در این زمینه با مسئولان و متولیان امر از جمله نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته‌ایم.

هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه به دلیل پایین بودن درآمد ساکنان بافت قدیمی دهدشت تنها راه تملک آن خرید اراضی از مالکان است، ادامه داد: امیدوارم مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کرده و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیر اخذ مجوز خرید منازل مسکونی در بافت تاریخی بلادشاپور هستم و امیدوارم شاهد استفاده بهینه از کاروانسرا و این بافت تاریخی باشیم.

هاشمی‌پور با بیان اینکه بافت تاریخی بلادشاپور یکی از آثار ارزشمند کشور بوده که سازمان میراث فرهنگی باید برای توسعه و بهسازی این بافت تاریخی تلاش کند، تصریح کرد: برای توسعه و احیاء این بافت تاریخی و ارزشمند معارضاتی وجود دارد که برای رفع معارضات، مکاتبه‌ای برای صدور مجوز و تامین اعتبار خرید منازل مسکونی محدوده این بافت تاریخی با رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته که نیاز به پیگیری و تعیین تکلیف توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

وی بافت تاریخی بلادشاپور را ظرفیتی ارزشمند برای جذب گردشگر و اشتغالزایی دانست و گفت: با صدور مجوز تاسیس کارگاه‌های تولیدی زود بازده صنایع دستی در کاروانسرای بلادشاپور ضمن ایجاد رونق گردشگری می‌تواند در زمینه اشتغالزایی اثر گذار باشد.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی