Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@01:54:58 GMT

ساخت دستبندی که از کاربر خود محافظت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۲۳۰۱

ساخت دستبندی که از کاربر خود محافظت می‌کند

نمونه اولیه دستبندی ساخته شده که با کمک الگوریتم‌های ماشین یادگیری حرکات معمول کاربر را ردیابی می‌کند و با مشاهده وضعیت غیرمعمول حمله مهاجم به وی را ردیابی و به رهگذران هشدار می‌دهد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ساخت زیورآلاتی که هنگام حمله به صاحبشان پیام هشدار ارسال می‌کنند، پدیده چندان تازه ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا جدیدترین نمونه زیورآلات حفاظتی یعنی دستبند Smart Jewelry ساخته شده است.

جایوان پاتل یکی از دانشجویان دانشگاه آلاباما این دستبند را ساخته که هم‌اکنون فقط نمونه اولیه آن تولید شده است. در این دستبند یک میکروکنترلر کوچک(Adafruit Circuit Playground) همراه ژیروسکوپ، سرعت‌سنج، حسگر دما و فشار، GPS و میکروفون وجود دارد.

گجت مذکور به کمک حسگرها فعالیت‌ها و علائم حیاتی کاربر را به طور مداوم رصد می‌کند. همچنین می‌تواند وضعیت او (کاربر ایستاده یا دراز کشیده) را تشخیص دهد. از سوی دیگر یک الگوریتم ماشین یادگیری حرکات معمول کاربر را ردیابی می‌کند و میان آنها با حرکات غیر منتظره و ناگهانی (که احتمالا نشانگر حمله مهاجم است) تمایز قائل می‌شود.

دستبند هنگام ردیابی حرکات غیر منتظره صدای بوق بلندی از خود منتشر می‌کند و چراغ‌های ال ای دی قرمز رنگ آن چشمک می‌زنند تا توجه رهگذران را جلب کنند. همچنین گجت به وسیله بلوتوث به موبایل کاربر متصل می‌شود و پیامی به پلیس و شماره تماس افرادی از پیش تعیین شده می‌فرستد. این پیام حاوی موقعیت مکانی کاربر نیز است.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، پس از روی کار آمدن محرم نویدکیا، وضعیت مس رفسنجان از این رو به آن رو شده و پس از کسب نتایج موفقیت‌آمیز در لیگ برتر، این تیم دو روز قبل و در جام حذفی نیز موفق شد با غلبه بر پیکان در ضربات پنالتی، راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شود.

طی یازده دیداری که نویدکیا روی نیمکت مس نشسته است، این تیم شکستی را متحمل نشده و با کسب چهار پیروزی و هفت تساوی (یک بازی پیروزی در ضربات پنالتی) توانسته است وضعیت رفسنجانی‌ها را سر و سامان ببخشد و در جام حذفی نیز به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته‌اند.

اما دست‌بند محرم نویدکیا در هفته‌های اخیر به سوژه مورد توجه صفحات مجازی خصوصا هواداران سپاهان و مس رفسنجان تبدیل شده است. جایی که سرمربی مسی‌ها هم در دوره‌های قبلی مربیگری خود و هم در مقطع فعلی با یک دستبند خاص در مسابقات حضور پیدا کرده است.

حالا مشخص شده است که دستبند نویدکیا، ساخته دست دخترش بوده و سرمربی مس نیز به او قول داده است که همواره این دستبند را به همراه داشته و به همین دلیل است که محرم همواره با این دستبند در مسابقات مختلف حضور پیدا می‌کند و آن را در هیچ شرایطی از خودش دور نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دستبند زدن بر دست‌های علم