Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:03:45 GMT

«اسرار عشق و مستي» جاز شرقي

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۲۳۴۱

«اسرار عشق و مستي» جاز شرقي

خبرگزاري آريا - مراسم رونمايي از آلبوم «اسرار عشق و مستي» با موسيقي و صداي شهروز نوروزي در سبک جاز شرقي يا همان oriental jazz روز پنجشنبه 23 فروردين در شهر کتاب فرشته برگزار شد.
مراسم با سخنراني در مورد موسيقي جز آغاز و عنوان شد که اين نوع موسيقي، موسيقي سياهپوستان آمريکا است و زماني‌که به عنوان برده به آمريکا برده شدند، با زمزمه کردن ملودي‌هايي که از آفريقاي باختري با خودشان برده بودند به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبک جاز شرقي oriental jazz هم که در واقع سبک آلبوم «اسرار عشق و مستي» است، از تلفيق موسيقي جز با اشعار فارسي و موسيقي ايراني به وجود آمده است.
در ادامه مراسم، سه قطعه از آلبوم با اجرا و خوانندگي شهروز نوروزي اجرا شد که با ژانر مخصوص خود خواننده اثر بود؛ درواقع هم‌نوازي همزمان سه ساز مختلف و آواز در کنار هم يعني نواختن همزمان گيتار، سازدهني روي هلدر و تامبورين و شيکر که زير پا قرار گرفته است. سه آهنگ besame mucho، «اسرار عشق و مستي» و «خزر آبي عشق» از آلبوم به اين شيوه اجرا شدند. در انتهاي برنامه هم مراسم عکس و امضا برگزار شد.
آلبوم «اسرار عشق و مستي» شامل 14 قطعه است که شهروز نوروزي به عنوان خواننده، آهنگساز و نوازنده گيتار، هارمونيکا و سه‌تار در آن حضور دارد و سه قطعه آن اينسترومنتال (سازي) است. حميد رضايي هم قطعات را تنظيم کرده است. اين اثر به تهيه‌کنندگي علي شفيعي و توسط نشر موسيقي «نوفه» منتشر شده که مي‌توانيد آن را از مراکز فرهنگي و هنري تهيه کنيد.
در کاور اين آلبوم درباره شهروز نوروزي آمده است: او فارغ التحصيل رشته موسيقي و مدرس کنسرواتوار تهران است. در سبک جَز، ژانر خاص خود را دارد که از ويژگي‌هاي آن استفاده از شعر، ساز و گاهي ريتم و لحن شرقي در سبک جَز است که با نام جَز يا جاز شرقي(Oriental Jazz) نام‌گذاري شده است. يکي ديگر از ويژگي‌هاي خاص اين هنرمند که او را از ديگر هنرمندان اين سبک متمايز مي‌نمايد، نوازندگي همزمان چهار ساز مختلف به همراه آواز و اجراي قطعات جَز يا جاز شرقي به اين شيوه خاص است. شهروز نوروزي ضمن فعاليت در زمينه اجراي موسيقي، موسيقي درمانگر نيز هست که اين موضوع باعث شناخت بهتر او از عملکرد موسيقي روح و روان انسان شده و ژانر خاص او را به اين لحاظ نيز زيبا و سازنده مي‌نمايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»

ناصر چشم‌آذر در نیمه اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به‌شکلی ناگهانی چشم از جهان فروبست؛ او یکی از پایه‌های استوار موسیقی پاپ و همینطور موسیقی فیلم در ایران بود و توانست با هوش و ذوق سرشارش آثار ماندگار زیادی از خود بر جای بگذارد. او عاشق ایران بود و این تعهد و تعلق به خاک کشورش را هم در زندگی و هم در آثارش به عینه رواج می‌داد و از ارائه تصویری مصفا و پاک از ایران لکنت نداشت.   در این مصاحبه که ما بخشی از آن را برای شما انتخاب کرده‌ایم، ناصر چشم‌آذر با بیان خاطرات جالبی از حضورش در پروسه ساخت موسیقی‌متن فیلم سینمایی «ای ایران»، تصویر واضحی از علاقه و عشق خود به میهن را برای ما بازگو می‌کند که در کمتر هنرمندی در این روزگار حتی رد کم‌رنگی از آن وجود دارد!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب