Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدا دوست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در نشست مشترک با سرپرست اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت پیشگیری به عنوان شعار اصلی وزارت بهداشت و اولویت آن بر درمان، بر ضرورت اصلاح سبک زندگی به عنوان پیام اصلی طب ایرانی تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مکتب طبی به صورت قانونمند و منطقی و به دور از افراطی‌گری در دستیابی به این هدف، بسیار مهم و موثر است؛ چراکه در ارتقای سلامت جامعه، تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت بهداشت با تعامل با سازمان‌های فعال در حوزه سلامت که تحت پوشش این وزارتخانه نیستند، از جمله شهرداری تهران که به دلیل نوع فعالیت و زیرساخت‌های در اختیار، تعداد زیادی از مردم را تحت پوشش خدمات خود دارد، می‌تواند موجب تحقق اهداف مهم خود و شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» شود.

سیاست‌های تشویقی در حوزه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد

همچنین در ادامه نشست زینب نصیری، سرپرست اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز تغییر سبک زندگی را لازمه زندگی امروز مردم جامعه دانست و گفت: سیاست‌های تشویقی در حوزه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد و دست‌اندرکاران این حوزه به انجام اقدامات داوطلبانه ترغیب شوند.

وی افزود: شهرداری تهران می‌تواند از ظرفیت زیرساخت‌های در اختیار خود، از جمله سراهای محله، فرهنگسراها، فضاهای تبلیغاتی در فضای شهری، ایستگاه های مترو و اتوبوس و تلویزیون‌های شهری، برای آشنایی مردم با آموزه‌های طب ایرانی در زمینه اصلاح سبک زندگی و ارتقای سلامت جامعه بهره گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد