Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@06:33:09 GMT

محکومیت خاوری قطعی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۲۵۰۶

محکومیت خاوری قطعی شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفر آبادی گفت: دستور شناسایی و توقیف اموال وی در داخل داده شده است.

وی با بیان اینکه مدت واخواهی به پایان رسیده است، یادآور شد: محکومیت خاوری، جریمه نقدی و برگشت اموال است که دستور همه آنها داده شده است.

«رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و دریافت رشوه از دیگر پرونده‌های مهم سال 96 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شش سال از خروج نابهنگام خاوری از کشور پرونده وی در تاریخ 30 آبان ماه سال 96 در شعبه 26 دادگاه انقلاب به صورت غیابی رسیدگی شد. نامبرده بابت اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و بابت اتهام دریافت رشوه به 10 سال حبس و همچنین پرداخت 3 میلیون دلار پول نقد به عنوان جزای نقدی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری 24 دی ماه سال 96 در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده خاوری و رایزنی‌ها برای بازگشت وی و یا اعتراضی از سوی او به حکم دادگاه، گفت: پیش از این رایزنی‌هایی صورت گرفته و ما بارها از کانال های مختلف اقدام کرده‌ایم تا وی را دستگیر کنند. از پلیس اینترپل خواسته‌ایم کمک کند. به دنبال این هستیم که خاوری به کشور برگردد ولی هنوز نیامدهو هنوز هم به رای دادگاه اعتراض نکرده است. به دلیل این‌که در خارج از کشور است، فرصت اعتراض 20 روزه نیست بلکه دو ماه است.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا نام خاوری از لیست اینترپل خارج شده است؟ گفت: اگر خارج شود قوه قضاییه و وزارت امور خارجه تلاش خود را می‌کنند. هنوز اموال هم شناسایی نشده است و تا امروز که اسم خاوری در لیست اینترپل بود، کشور کانادا برای استرداد این فرد کاری انجام نداده است.«

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمودرضا خاوری فساد بزرگ بانکی محکومیت خاوری قطعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه شکر توسط یک شرکت صنایع غذایی و کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز دانست و متهم را به پرداخت هفت میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان این حکم با پیگیری واحد اجرای احکام وصول و پرونده مختومه شد.


مظفری ادامه داد: گزارش این تخلف را بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پس از بازرسی از شرکت برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

وی از تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تخلف گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

دیگر خبرها

  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد