Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران گفت: با تحقق برنامه ها و توافقات سفر هيات عالي رتبه ايراني به پاکستان، همکاري بنادر دو کشور در زمينه ترانزيت کالا و جا به جايي مسافر بيش از گذشته گسترش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ عباس آخوندي در پايان ديدار از تاسيسات و تجهيزات بندري کراچي پاکستان و ملاقات با درياسالار جميل اختر مديرعامل بندر کراچي، گفت: ايران و پاکستان همکاري هاي بندري مناسبي دارند و هيات ايراني در اين سفر با بازديد از زيرساخت هاي اين بندر، با روند توسعه بنادر پاکستان آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: وزير بنادر و کشتيراني پاکستان در اين سفر از هيات ايراني، اتصال ريلي بنادر گوادر و چابهار را خواستار شد که ايران نيز با ايرن درخواست موافق است.
آخوندي تصريح کرد: مقرر شد در اين سفر، تيم مشترک کاري دوجانبه ايران و پاکستان تشکيل شود و امکانسنجي اقتصادي اين طرح و اقدامات بعدي را انجام دهد.
وزير راه و شهرسازي گفت: از ديگر درخواست هاي طرف پاکستاني، راه اندازي خط کشتيراني مسافري ميان بندر کراچي و چابهار است که ايران نيز در اين زمينه موافقت کرد.
وي اضافه کرد: قرار شد دولت پاکستان برنامه هاي خود را در اين خصوص و نوع کشتي و ظرفيت آن را به طرف ايراني اعلام کند تا تهران نيز زيرساخت هاي لازم را براي تحقق اين امر فراهم کند.
وزير راه و شهرسازي کشورمان افزود: اميد است که با تبديل شدن ظرفيت هاي بالقوه بندري دو کشور به بالفعل، بنادر ايران و پاکستان به صورت مکمل با يکديگر همکاري کرده و امکان ترانزيت کالا از ايران به بنادر پاکستان فراهم شود.
وزير راه و شهرسازي کشورمان روز جمعه از اسلام آباد راهي کراچي مرکز ايالت سند در جنوب پاکستان شد.
وي در بدو ورود به فرودگاه بين المللي جناح شهر کراچي از سوي احمد محمدي سرکنسول ايران در کراچي و جمعي از مقامات ارشد دولت ايالت سند مورد استقبال قرار گرفت.
آخوندي و اعضاي هيات ايران از جمله مهدي هنردوست سفير کشورمان در پاکستان پس از آن به آرامگاه بنيانگذار فقيد پاکستان رفته و به محمدعلي جناح معروف به قائد اعظم اداي احترام کردند.
آخوندي که به همراه هيات 20 نفره در حوزه‌هاي جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي به پاکستان سفر کرده است، روز پنجشنبه در نخستين روز حضور خود در اين کشور با ميرحاصل خان بزنجو وزير امور کشتيراني و دريانوردي ، اکرم خان دراني وزير کار و شهرسازي و سعد رفيق وزير امور راه آهن پاکستان ديدار و گفت و گو کرد.
در ديدار آخوندي با وزير امور کشتيراني و دريانوردي پاکستان، بر راه اندازي خط کشتيراني مسافري ميان بنادر چابهار و کراچي براي رونق ترانزيت و گردشگري دو کشور تاکيد شد.
وزير راه و شهرسازي ايران در اين ديدار گفت: همکاري‌ بين بنادر چابهار ايران و گوادر پاکستان بايد بر اساس قرارداد خواهرخواندگي ميان دو بندر افزايش يابد.
ايران و پاکستان با بيش از 900 کيلومتر مرز خاکي و آبي از ظرفيت بالاي حمل و نقلي به ويژه در بخش ترانزيت برخواردارند، ظرفيتي که دو کشور مي‌توانند با همکاري يکديگر در مورد ترانزيت کالا در آب‌هاي آزاد و کشورهاي آسياي ميانه از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی