Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:24:24 GMT

افزایش مصرف چای داخلی جهت توسعه صنعت چای لازم و ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۳۰۵۸

افزایش مصرف چای داخلی جهت توسعه صنعت چای لازم و ضروری است

رودسر-رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از چای‌کاران بر افزایش رغبت مردم به مصرف چای داخلی تأکیدکرد و گفت: فرهنگ سازی در این حوزه سبب توسعه صنعت چای می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدولی روزبهان ظهریکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درنامگذاری سال«حمایت از تولیدات داخلی» برضرورت افزایش رغبت و تشویق  مردم برای مصرف و خرید چای داخلی تاکید و اظهارکرد :خوشبختانه در سال های اخیر گرایش مردم به مصرف چای داخلی به میزان قابل قبولی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در سال گذشته در حوزه خرید برگ سبز چای از چایکاران استان های شمالی کشور ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه کشت و تولید چای عاملی مهم درراستای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان گیلان محسوب می شود، گفت: درسال های اخیر گام های خوبی در راستای توسعه و ارتقای صنعت چای کشور انجام شده و دولت نیز همچنان به حمایت همه جانبه خود از این صنعت به عنوان محصول استراتژیک ادامه می دهد.

وی احیای باغ های چای، اعطای تسهیلات بهزراعی را از مهمترین گام های دولت در راستای تشویق و ترغیب بیشتر چای‌کاران عنوان و ابراز امیدواری کرد این وضعیت در سال جاری نیز استمرار یابد.

در ادامه این نشست نیز سرپرست فرمانداری رودسر این شهرستان را به عنوان یکی از ظرفیت ها کشت چای و اظهار کرد: باید تلاش کنیم باحمایت همه جانبه از چایکاران انگیزه آنها برای کشت چای را افزایش دهیم.

علی وارسته با بیان اینکه افزایش نرخ متعارف برگ سبز چای یکی ازمحوری ترین و اساسی ترین راهکارها برای حمایت بیشتر چای‌کاران است، افزود: این امر سبب می شود تا رغبت چایکاران برای فعالیت در این عرصه بیشتر شود.

وی همچنین برضرورت فرهنگ سازی در مصرف چای ایرانی نیز تاکید کرد و گفت : این خود مشوق خوبی برای حمایت بیشتر از چای و چای‌کاری است که باید همه در این زمینه نگاه مسولانه داشته باشیم.

به گفته وارسته شهرستان رودسر شش هزار باغ چای دارد که بیش از پنج هزار بهره بردار در این حوزه فعالیت می کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است