Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس دادگاه عالي پاکستان از محاکمه عاملان حادثه "مادل تاون" Madeltown در ايالت پنجاب، در آينده نزديک خبر داد.
"ثاقب نثار" با بيان اين مطلب همچنين از قضات اين دادگاه خواست بدون توجه به روزهاي تعطيل پيگيري اين پرونده را تسريع بخشند و نتيجه را در مدت دو هفته ديگراعلام کنند.
در "حادثه مادل تاون" در سال 2014، دستکم 14 نفر از طرفداران "طاهر القادري" رهبر حزب تحريک عوامي پاکستان با شليک گلوله نيروهاي پليس پنجاب درشرق اين کشور کشته و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حزب تحريک عوامي پاکستان، "شهباز شريف" سروزير و "رانا ثناءالله" وزيرقانون ايالت پنجاب را عاملان اصلي اين فاجعه خوانده وخواستارمجازات آنان شده است.
دستورويژه رئيس دادگاه عالي پاکستان براي رسيدگي به پرونده حادثه" مادل تاون" نشان مي دهد که نهاد قضايي اين کشور به منظور تاکيد براستقلال عمل خود برمبناي اصل تفکيک قوا و بدون در نظر گرفتن طرف هاي درگير، بررسي يکي از پرونده هاي جنجالي در اين کشور را در دستور کار قرار داده است.
دکتر نعمت احمدي حقوقدان مي گويد، پاکستان قوه قضائيه مستقل و قدرتمندي دارند که در بزنگاه‌هاي تاريخي توانسته‌اند اتحاد و انسجام پاکستان را با صدور آراي قانوني بدون در نظر گرفتن مناسبت‌هاي قومي و قبيله‌اي و حزبي حفظ و حراست نمايند.
طبق آنچه که رهبرحزب تحريک عوامي، برخي سران احزاب از جمله احزاب مردم وتحريک انصاف و شماري از رسانه ها در پاکستان مطرح مي کنند، عاملان اصلي حادثه تيراندازي "مادل تاون" و کشته شدن 14 نفراز طرفداران حزب تحريک عوامي، سروزير و وزير قانون ايالت پنجاب بوده اند که ممکن است در روند رسيدگي قضايي به اين پرونده احضار و به عنوان آمرين تيراندازي مورد بازجويي و محاکمه قرار گيرند.
اگرچه هنوز دادگاه عالي پاکستان درباره افراد متهم درپرونده "مادل تاون" اخباري را منتشر نکرده است،اما نيروهاي پليس حاضر در صحنه تيراندازي به سوي تظاهر کنندگان حزب تحريک عوامي متهمان رديف اول خواهند بود ،اما چنانچه قرار باشد آمرين اين تيرانداري هم محاکمه بشوند،فرمانده پليس پنجاب و حتي وزير قانون و سروزير هم طبق درخواست حزب مي توانند در رديف متهمين رديف هاي بعدي قرار بگيرند.
اقدام دادگاه عالي براي رسيدگي به پرونده "مادل تاون" ضمن آنکه مي تواند به يکي از پرونده هاي جنجالي سال هاي اخير پاکستان خاتمه دهد،موجب اعتماد بيشتر مردم و گروه هاي سياسي به استقلال عمل و عدم تاثير پذيري دستگاه قضايي ازحزب حاکم در روند رسيدگي به پرونده هايي است که يک طرف آن مقامات وابسته به دولت قرار دارند.
«محمد نواز شريف» نخست وزير سابق پاکستان
البته پيش بيني مي شود که دستگاه قضايي پاکستان که بدون توجه به هياهوي رسانه هاي دولتي، محمد نواز شريف نخست وزير سابق اين کشور را سال گذشته به دليل فساد مالي از کار برکنار کرد، چنانچه تشخيص دهد که در چارچوب برخورد با آمرين تيراندازي بايد سروزير ايالت پنجاب هم محاکمه بشود،از اين مسئله صرف نظر نخواهد کرد.
باتوجه به حکم اخير دادگاه عالي پاکستان براي محروميت مادام العمر «محمد نواز شريف» رهبر سابق حزب مسلم ليگ نوازواز شخصيت هاي شناخته شده و تاثير گذاردرتحولات اين کشور در دستکم سه دهه گذشته،محاکمه و صدور راي عليه شهباز شريف درپرونده "مادل تاون" مي تواند سيطره خاندان شريف بر حزب مسلم ليگ نواز را بشدت تضعيف کرده وموقعيت اين حزب را در انتخابات آتي پارلماني بيش از گذشته شکننده کند. 113/111
نويسنده: محمدرضا عسگري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در فیروزآباد و سنگ‌پرانی در فسا

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است اخباری نظیر دستگیری عاملان تیراندازی در فیروزآباد، دستگیری سارق اماکن خصوصی، دستگیری عاملان سنگ پرانی در فسا و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی فیروزآباد امروز، ۲۶ اسفندماه از دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح  به علت اختلافات خانوادگی در یکی از روستاهای بخش میمند، بلافاصله گشت انتظامی و عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.

مهدی جوکار افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند ۵ نفر با یکدیگر درگیر و ۲ نفر از آنان بر اثر اصابت گلوله سلاح شکاری مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که دستگیری عاملان تیراندازی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران این فرماندهی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر را شناسایی و آنان را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر و یک اسلحه شکاری نیز کشف کنند.

جوکار با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: پلیس با قدرت با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند برخورد قانونی می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود اختلافات خود را با سعه صدر و از طریق مراجع قضایی پیگیری و حل و فصل کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان سپیدان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

احمد فداکار افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی را در این خصوص شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

فوت راننده و سرنشین در برخورد نیسان با پژو

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از برخورد سواری پژو با وانت نیسان خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی شیراز-سروستان، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو پارس با ۲ سرنشین به شدت با وانت نیسان با ۲ سرنشین برخورد کرده‌ است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس تصریح کرد: در این حادثه راننده و سرنشین پژو در دم فوت و ۲ سرنشین وانت نیسان نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دهقانی با اشاره به اینکه کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پژو اعلام کردند، گفت: با توجه به اینکه برخی از محورهای مواصلاتی استان دو طرفه است از رانندگان درخواست داریم که در این مسیرها حق تقدم را نسبت به وسایل دیگر رعایت کنند و با رانندگی مخاطره آمیز جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

رئیس پلیس راه شمال استان همچنین از وقوع حادثه دیگری در محور مواصلاتی نی‌ریز خبر داد و گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با خودرو پراید در محور مواصلاتی نی‌ریز، ۲ نفر فوت و ۶ سرنشین نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

وی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی نی‌ریز، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۷ سرنشین به شدت با خودرو پژو ۴۰۵ برخورد کرده‌ است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه یکی از سرنشینان پراید و راننده پژو در دم فوت و ۶ سرنشینان دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

دستبند پلیس بر دستان عامل سنگ پرانی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عامل سنگ پرانی به سمت خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی گزارش سنگ پرانی به سمت خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، دستگیری عامل به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرهاد آراوند ادامه داد: در پایش محسوس و نامحسوس محور، ماموران پلیس موفق شدند عامل سنگ پرانی را ساعتی پس از ارتکاب جرم، حین پرسه زدن در حاشیه جاده شناسایی و غافلگیرانه آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا تصریح کرد: پس از تکمیل پرونده، متهم روانه دادسرا و پس از رسیدگی قضایی تحویل زندان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده رسانه‌های اجتماعی دولت بایدن در دادگاه
  • رضایت مادر تتلو از پرونده پسرش؛ همه چی عالی‌ است
  • بازداشت عاملان پرتاب نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس
  • تراژدی دیروز حلبچه و امروزِ غزه سند شرمساری عاملان آن در دادگاه تاریخ خواهد بود
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند
  • دستگیری عاملان تیراندازی در فیروزآباد و سنگ‌پرانی در فسا
  • امکان پیگیری آرای دادگاه محاکمه منافقین در مجامع بین‌المللی
  • صدور حکم قطعی پرونده فوت کارگران معدن طزره دامغان | حکم کارفرما چیست؟