Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@16:35:15 GMT

معارفه رییس جدید پلیس پیشگیری تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۳۷۲۵

معارفه رییس جدید پلیس پیشگیری تهران

پول‌نیوز - با حکمی از سوی فرمانده ناجا سرهنگ کیوان ظهیری به عنوان رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی شد.
سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در مراسمی سرهنگ ظهیری را به عنوان رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی کرد.
پیش از این سرهنگ رضا بستو ریاست پلیس پیشگیری تهران بزرگ را برعهده داشت که در مراسم امروز از اقدامات و زحمات وی تقدیر شد و قبل از آن هم سردار محسن خانچرلی این سمت را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس پیشگیری از بزرگترین رده های پلیس است که کلانتری ها از جمله مهم ترین زیرمجموعه های آن محسوب می‌شوند.
وقوع ۳۰ درصد جرائم کشور در تهران
سردار حسین رحیمی در مراسم معارفه رئیس پلیس پیشگیری پایتخت که امروز در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد، گفت: اجرای طرح رعد در شهر تهران ، نقطه تحول در عمل و اجرا برای پلیس پیشگیری است و برهمین اساس مدیریت انتظامی پایتخت بسیار مهم و راهبردی است.
وی با تاکید بر ضرورت سلامت، آگاهی، اشرافیت خوب به شهر تهران و وضعیت کلانتری‌ها و معضلات آنان گفت: مقام معظم رهبری نیز بر تحول در کلانتری ها تاکید دارند و ما نیز تاکید داریم که باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم و درهمین راستا نیز اولین برنامه ما تحول در کلانتری ها است که باید در این رابطه بیشتر همت کنیم، چرا که اصلی ترین مساله در نیروی انتظامی بالاخص کلانتری ها سلامت و صحت عمل است.
رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: مجموعه کارکنان کلانتری باید با ناهنجاری ها برخورد کنند و لازم است نیروها با صداقت و رفتارهای صحیح به ایفای نقش خود بپردازند و ما هم بر این موضوع تاکید داریم.
رحیمی دومین برنامه پلیس پیشگیری پایتخت را حرکت در مسیر فلسفه وجودی تشکیل کلانتری ها برشمرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرایم، کشف جرم و دستگیری مجرمان از وظایف اصلی ضابطان قضائی است، همچنین یکی دیگر از برنامه های این پلیس تکریم ارباب رجوع است و پلیس می تواند همچون یک معلم اخلاق عمل کند و علاوه بر ارائه خدمات انتظامی به ارباب رجوع، نحوه برخورد اخلاقی را مد نظر قرار دهد.
وی، چهارمین برنامه پلیس پایتخت را اجرای درست و دقیق مأموریت ها در زمان اعلام خبر به اپراتور مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، بیان و خاطرنشان کرد: هنگامی که خبری از سوی اپراتور به واحدهای انتظامی اعلام می‌شود تمامی واحدهای مرتبط باید وارد عمل شوند تا ماموریت ها به درستی انجام شود چرا که کاهش فاصله وقوع جرم با کشف جرم رابطه ای مستقیم دارد.
رحیمی اضافه کرد: اهتمام جدی به نظم و انضباط در کلانتری ها نیز برنامه دیگر پلیس است و انضباط محوری، عملیات و اطلاعات محوری و نیز کشف محوری؛ سه رکن اساسی در مأموریت های پلیس است که باید در کلانتری ها مدنظر قراربگیرد.
وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد نیروهای کلانتری‌ها باید در حوزه های عملیاتی به کارگرفته شوند، تصریح کرد: باید در پیشگیری از وقوع جرم و دستگیری مجرمان به نحوی شایسته عمل کنیم.
رئیس پلیس پایتخت در خاتمه با اشاره به تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری ها گفت: تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری ها باید به زودی آغاز می شود تا رسیدگی به امور شهروندان سریع تر انجام شود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در دیدار با رئیس کل و جمعی از مسئولان دستگاه قضائی استان گفت : خوشبختانه سال گذشته توانستیم با یکسری اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقاء بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی از جمله سرقت باشیم.

وی ادامه داد: تداوم برنامه‌های امنیت محور سال گذشته در کنار اجرای یکسری برنامه‌های از پیش تدوین شده توسط پلیس قطعا حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقاء امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود.

حاجیان هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله محور، جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه خیز و ... را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد که امسال حتما اجرایی خواهند شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایان‌ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌ها به منظور ارسال سریعتر پروند‌ها و رسیدگی فوری به آنها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آنها به حوزه استحفاظیشان را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین، خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقاء امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می‌شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد.

حاجیان با بیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این دو نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران