Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال محمدسعید دهقان‌اناری سرباز وظیفه‌شناس کرمانی بسیار وخیم بوده و نیازمند دعای خیر مردم است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یکشنبه هفته گذشته 2 سارق به قصد‌ فرار با سلاح سرد به محمدسعید دهقان‌اناری، سرباز پلیس کرمان حمله کردند. درحمله سارقان به ماموران انتظامی، این سرباز از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باورش سخت است که انسان‌هایی برای ارتکاب جرم و فرار از آن حاضر باشند جان مردم را نشانه بگیرند اما انسان‌هایی هستند که برای دفاع از جان و مال مردم حاضر می‌شوند جان خود را بر کف دست گرفته و در راه تامین امنیت عمومی جامعه آمال و آرزوهای خود را به دنیا بسپارند.

محمدسعید دهقان‌اناری جوان کرمانی آن روز عصر شجاعانه از فرار سارقان جلوگیری کرد و ناجوانمردانه مورد حمله و ضربات چاقوی این سارقان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر امروز به دیدار این سرباز جوان کرمانی رفته و در عیادت از محمدسعید دهقان‌اناری در جریان وضعیت درمانی وی قرار گرفت.

در این بازدید دکتر فرهاد اشافی رئیس بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) کرمان با اشاره به وضعیت بیمار اظهار‌داشت: زمان رسیدن بیمار به این بیمارستان ما حتی فرصت نداشتیم تا لباس‌های بیمارستان را برایش عوض کنیم و بیمار به سرعت وارد اتاق عمل شد.

وی با بیان اینکه در آن لحظه دکتر فخر رئیس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان در اتاق عمل مشغول جراحی بودند گفت: زمانی که این مصدوم وارد اتاق عمل شد، بلافاصله دکتر فخر و دکتر محرابی با هم مشغول جراحی این بیمار شدند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه چاقو دقیقا روی شریان شاهرگ اصلی بیمار اصابت کرده بود خاطر‌نشان کرد: زمانی مصدوم وارد اتاق عمل شد پرستاران ما این ناحیه را از قبل پانسمان فشاری کرده بودند و حتی دست پرستار روی ناحیه آسیب‌دیده بود تا خونریزی نداشته باشد.

وی افزود: متاسفانه آنقدر ضربه بد و ناجوانمردانه بود و مستقیم بر روی شاهرگ اصابت کرده بود که بیشتر خون بیمار در محل ارتکاب جرم و تا موقع رسیدن به بیمارستان از بدن بیمار خارج شده بود.

اشافی با بیان اینکه کار ترمیم در اتاق عمل انجام شد بیان کرد: مقدار زیادی خون و فرآوردهای خونی به بیمار تزریق کردیم و عمل موفقیت‌آمیز بود اما به واسطه خونریزی شدید و زمانی که طول کشیده بود تا بیمار به بیمارستان برسد، بیمار به کما رفته است.

وی با اشاره به اینکه الان دقیقا یک هفته از این حادثه می‌گذرد افزود: در هفته گذشته توسط دارو و دستگاه تنفس مکانیکی شرایط ریوی و قلبی و کلیوی بیمار را برقرار کردیم اما هیچ پاسخی از ناحیه مغز مشاهده نمی‌کنیم.

مریم علی‌اکبرزاده سرپرستار بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان نیز اظهار‌داشت: متاسفانه شریان بزرگ بدن چاقو خورده بود و زمانی که بیمار به بیمارستان رسیده بود از 5 لیتر خونی که در بدن انسان وجود دارد 4 لیتر آن از دست رفته بود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان کارهای زیادی برای بیمار انجام شد اما به واسطه خونریزی زیاد بدن و نرسیدن اکسیژن کافی به مغز، بیمار آسیب جدی دیده است گفت: بیمار انواع فرآورده‌های خونی و خون کافی در اتاق عمل دریافت کرد اما تاثیر زیادی را که مغز دیده، متاسفانه جبران نشده است.

به گزارش تسنیم، ضربات چاقو به‌قدری کاری بود که شاه رگ اصلی این سرباز قطع شد و در حال حاضر در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان نیازمند دعای خیر مردم است و پدر و مادرش پشت درب ICU منتظر باز کردن چشمان محمدسعید هستند.

انتهای پیام/ش

R7860/P1377/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیانه به بیش از ۲۱ هزار نفر در بیمارستان رازی سراوان خدمات ارائه می‌شود

دکتر محمود کهن سال رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت:  در دوازده ماهه سال ۱۴۰۲ در اورژانس این بیمارستان روزانه به حدود ۷۲۰ بیمار و در مجموع سالانه تاکنون به بیش از ۲۶۰ هزار بیمار خدمات ارائه شده است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزش باد نسبتاشدید مهمان آخرین روز زمستان کرمانی ها
  • یک میلیون نفر از شهروندان کرمانی از شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند
  • شهادت سرباز وظیفه جیرفتی در دفاع از مرزها
  • بهره مندی کارکنان وظیفه از آموزش‌های طرح سرباز ماهر
  • آموزش هزار و ۵۲۹ نفر از کارکنان نظام وظیفه خراسان جنوبی در طرح سرباز ماهر
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • ماهیانه به بیش از ۲۱ هزار نفر در بیمارستان رازی سراوان خدمات ارائه می‌شود
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های ۳ رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی کنکور کرمانی ها