Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ محسن مؤمنی شریف؛ رئیس حوزه هنری در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب که عصر امروز یکشنبه 26فروردین در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد گفت: باید اذعان کنیم که سال 96 در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب این هنرمندان نسل جوان بودند که خوش درخشیدند و سال موفقی را در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری پشت سر گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته اگر شهادت را بزرگترین هنرها قلمداد کنیم باز هم نسل جوان در قامت مدافعان حرم برگ زرینی را حفظ و حراست از حرم آل الله ورق زدند که در رأس آنها شهید محسن حججی است و باید گفت که بسیاری از هنرمندان در سال گذشته با الهام از مجاهدت و سلحشوری این شهید بزرگوار به خلق آثار هنری و انقلابی دست زدند.

مؤمنی شریف تصریح کرد: هیئتی 55 نفره متشکل از کارشناسان، منتقدان و مدیران فرهنگی رصد جامعی را در میان جامعه پویا و فعال هنر انقلاب به عمل آوردند که در مرحله نخست به 14 نام ختم شد که از این میان نیز 5 هنرمند که اسامی آنها به شما اعلام شد حائز بیشترین امتیازات برای معرفی به عنوان چهره سال هنر انقلاب شدند.

رئیس حوزه هنری در ادامه گفت: شاخص های زیادی برای انتخاب این دوستان هنرمند مورد نظر بود که من به س شاخص مهم از این میان بسنده می کنک که آنها عبارت بودند از تولید آثار در راستای گفتمان انقلاب، جلب مخاطب حداکثری و جریان‌ساز بودند در راستای هنر انقلاب به این معنی که بسیاری از هنرمندان به ویژه نسل جوان قادر باشند تا از این آثار الگوبرداری کنند.

وی با تشکر از حضور پرشور هنرمندان متعهد در عرصه نشر و ترویج فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود گفت: با وجود آنکه ما در میان 14 هنرمند در انتخاب اولیه از تمام طیف‌ها و رشته های هنری افراد شاخصی را برای انتخاب داشتیم اما در نهایت به این 5 نفر رسیدیم و از این میان یک نفر نیز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 96 معرفی خواهد شد.

این گزارش حاکی است در ادامه با حضور رئیس و معاونان و مدیران حوزه هنری، از حمید حسام؛ نویسنده کتاب«وقتی مهتاب گم شد»، محمدرضا دوست محمدی؛ هنرمند گرافیست، حسن روح الامین؛ هنرمند نقاش، محمدحسین مهدویان؛ کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» و مهدی نقویان؛ کارگردان مستند «خارج از دید» به عنوان کاندیدای منصب چهره سال هنر انقلاب تقدیر به عمل آمد و در نهایت نیز حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 96 معرفی شد.

همچنین مقرر شد به هر یک از کاندیداها، جایزه‌ای معادل 5 سکه تمام بهار آزادی و به چهره سال هنر انقلاب یعنی حمید حسام معادل 22 سکه تمام بهار آزادی جایزه نقدی تعلق گیرد.

انتهای پیام  

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان