Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:52:06 GMT

آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۵۱۶۵

آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار می‌گیرد

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد که امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفته شد که آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار بگیرد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آنچه در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد، گفت: بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را داشتیم که در این مورد واژه همترازان ذکر شده بود که آنها مجاز هستند مشغول به کار شوند اما این اصلاحیه همترازان را حذف می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور از همترازان مثلا اینکه مدیر یک شرکتی همتراز معاون وزیر باشد. چون که از این موضوع سوءاستفاده می‌شد این موضوع حذف شد.

وی افزود: همچنین موضوع به کارگیری بازنشستگان جانباز بود که 50 درصد فرزندان شهدا، آزادگان و 50 درصد جانبازان بازنشسته می‌توانند شاغل شوند.

بادامچی گفت: طرح استمهال 5 ساله به مستخدمین رسمی موسسات و شرکت‌های دولتی که از سوی نمایندگان خوزستان درخواست شده بود که از 5 سال به 10 سال استمهال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان بیان کرد: طرح استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون  تامین اجتماعی داشتیم که درخصوص آتش‌نشانان بود. آتش‌نشانان در خیلی از جاها مشمول تامین اجتماعی هستند ولی مشمول قانون کار نیستند. اصلاحیه‌ای آمد که آتش‌نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته شود. این موضوع با حضور نماینده شورای نگهبان بحث شد و قرار شد آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت پذیرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم