Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@21:53:22 GMT

خدمات پس از فروش؛ شرط آشتی ملی با تولید ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۵۶۹۰

خدمات پس از فروش؛ شرط آشتی ملی با تولید ملی

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نامگذاری سال ها که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در نوروز و آغاز سال نو صورت می گیرد، در حقیقت یک نقشه راه است که فعالیت های یک ساله کشور را برای مردم، مسئولان و صاحبان موسسات، شرکتها، کارگاه ها، کارخانه ها و همه واحد های تولیدی ترسیم می کند.

اگر به شعار سال 97 که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، عمیق تر توجه کنیم در می یابیم که با رونق گرفتن کالای ایرانی بسیاری از مشکلات و معضلات کشور، از جمله تورم، بیکاری، گرانی، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرقت، اعتیاد، آسیب های اجتماعی و سایر جرایم با تقویت تولید به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چه باید کرد تا کالای ایرانی مورد توجه و استقبال مردم کشور قرار بگیرد.

  خدمات پس از فروش یکی از راه های مهم در راستای فروش بیشتر و جذب مشتری داخلی، تبدیل شدن به یک برند، افزایش تولید، اشباع بازار داخلی و به دنبال آن صادرات است. اگر استانداردها و کیفیت لازم در تولید کالا رعایت نشود، تولید کننده تمایل و یا جسارت پذیرش خدمات پس از فروش را نخواهد داشت بنابر این طبیعی است که هم تولید و هم فروش آن کالا پایین می آید و به دنبال آن ورشکستگی، تعدیل نیرو و بیکاری خواهد آمد. اما اگر خدمات پس از فروش به درستی انجام شود، رضایت مشتریان جلب شده و تولید و فروش بیشتر خواهد شد.

علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش، ارتباط با مشتریان برای اطلاع از وضع رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده از راههای دیگر در راستای رضایتمندی آنها است.  

حمل و نقل، نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، تهیه و توزیع قطعات، مستندسازی،   آموزش، تضمین، پشتیبانی، پیگیری خرید مشتری و برطرف کردن نیازهای آنها، دقت و توجه به نگرانی یا ناراحتی آنها و رفع آن، ارائه پاسخ های درست و حساب شده به مشتری، به یاد مشتریان بودن و اهمیت دادن به رضایت آنها، شنیدن پیشنهادات در راستای اعتقاد مشتریان، اطمینان دادن از کیفیت محصول و همیشه در دسترس بودن  و ارتباط مستمر و مداوم با مشتری از جمله عوامل تاثیر گذار در جلب مشتری است که متاسفانه کمتر تولید کننده به همه این موارد توجه می کند.

خدمات پس از فروش تضمینی برای استمرار بخشیدن به تولید است و یکی از عوامل تاثیرگذار در رقابت بازار جهانی به حساب می آید. اما متاسفانه عادت کرده ایم که مشتری را پس از خرید به حال خود رها کنیم و با کم اهمیت شمردن گارانتی، حتی نام برند های جهانی را که مونتاژ می کنیم، خراب کرده ایم.

 

علی اشرف خانلری

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟

زی‌سان: با توجه به اینکه در اعلامیه سایپا در ارائه شرایط فروش در سال گذشته مبلغ پیش‌پرداخت خودرو نیز ۲۲۴ میلیون تومان اعلام شده بود، بنابراین قیمت سهند S در زمان تحویل یعنی امسال از ۴۴۰ میلیون تومان بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت تقریبی سهند S به‌عنوان تیپ پایه درحال‌حاضر از حدود ۴۵۰ میلیون تومان آغاز می‌شود، می‌توان حدس زد که قیمت سهند G یعنی تیپ فول آپشن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیز برسد. 

به گزارش زی‌سان،  قیمت حواله سهند اکنون در پلتفرم‌های خرید و فروش در حال قیمت‌گذاری است و حواله خودروی سهند اس اکنون بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود. در پایین می‌توان برخی از قیمت‌های حواله خودروی سهند اس را در پلتفرم دیوار مشاهده کرد. 

منمنمنمنمن

tags # سایپا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟