Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@22:18:47 GMT

ادامه سامانه بارشی تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۶۰۳۷

رویداد۲۴-مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته فعال خواهد بود. برای امروز در بیشتر مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد وظیفه افزود:  تا فردا (۲۷ فروردین ماه) با نفوذ جریانات شمالی کاهش ۶ تا ۱۰ درجه دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی، شمال شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد.

 وی در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمالی کشور است و شدت بارش در این روز در جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، همدان، شمال لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان و برخی مناطق استان‌های شرق تهران، قم، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود. به گفته وظیفه امروز( ۲۶ فروردین ماه) به سبب شمالی شدن جریانات بارش در سواحل خزر تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا ( ۲۷ فروردین ماه) همچنان سامانه بارشی در اغلب مناطق به جز بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد:‌ این سامانه در این مناطق موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود. شدت بارش در این روز در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و شمال اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، برخی مناطق سمنان و شمال شرق تهران پیش بینی می‌شود. بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌صورت پراکنده خواهد بود. بارش برف در ارتفاعات البرز وی افزود: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ فروردین ماه) بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف است و احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی این نواحی وجود دارد. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ فروردین ماه) در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. وی افزود: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز از بعد از ظهر امروز تا پایان روز به علت وزش باد شدید مواج است. روز سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) همچنان سامانه بارشی در کشور فعال است و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه مرکزی و جنوبی کشور پیش بینی می‌شود. وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (۲۷ فروردین ماه) آسمان تهران ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان تهران سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای این روز ۱۴ درجه و کمترین آن ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.  

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی