Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@04:07:39 GMT

نفت ۱۰۰ دلار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۶۲۴۵

قیمت فروش آتی نفت خام از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون به بالاترین حد حود در هفته گذشته رسیده است،افزایشی که ناشی از نامشخص بودن شرایط ژئوپلتیک در سوریه و نگرانی ها درباره چشم انداز وضعیت نظامی قدرت های غربی است.

انیش کاپاتیا به سی ان بی سی گفته است مادامی که  زمانی که تنش ها در خاورمیانه رو به افزایش است،من فکر نمی کنم  که قیمت سه رقمی برای نفت خیلی غیرمحتمل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اضافه کرد که بازیگران بازار نفت شش ماه وقتی قبل قیمت های آتی فروش نفت به ۶۰ یا ۷۰ دلار در هر بشکه رسید،خندیدند،اما تنش ها در خاورمیانه چشم انداز قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه در این سال افزایش داده است.

وثیقه ژئوپلتیک «زنده و خوب»
بعد از اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره جمله موشکی و کاهش سهام جهانی،هر دو معیار دستاوردی به اندازه ۸ ماه گذشته داشته اند.نفت برنت روز جمعه به میزان ۷۲.۲۶ سنت معامله شد که تقریا ۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد.در همین حال نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز حدود ۶۷.۳۵ سنت معامله شد که ۰.۴ درصد افزایش نشان می دهد. بازارها از آغاز هفته تاکنون حدود ۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

چوب خط قیمت نفت به دنبال اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه رو به افزایش گذاشت.رییس جمهور آمریکا درباره حمله مشکوک شیمیایی به سوریه با تهدید به حمله موشکی گفته بود « به زودی خواهند آمد».

او با تهدیدهای لفظی تلاش کرده که نشان بدهد حمله به سوریه قریب الولوقع است. با این وجود،رهبران جهان روز جمعه در اقدام نظامی به این کشور جنگ زده به آمریکا کمک کردند.

استفان برنوک تحلیلگر مسایل نفت در یادداشتی نوشت:«ترامپ خواسته یا ناخواسته سبب بروز ریسک های ژئوپلتیک در مطقه شده است و این موضوع سبب افزایش قیمت نفت خواهد شد.»

آخرین گزارش ها از بازار نفت حاکی است که تقاضا برای نفت بدون تغییر تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۹۹.۳ میلیون بشکه خواهد بود.

همچنین سازمان بین المللی انرژی هم در چشم انداز سال جاری میلادی اعلام کرد که رشد تولید کشورهای غیرعضو اوپک ۱.۸ میلیون بشکه خواهد بود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد