Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل– ایرنا- 503 نامزد در سه استان اقلیم کردستان عراق برای کسب 46 کرسی در پارلمان ملی عراق با همدیگر رقابت می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کمیسیون عالی انتخابات در عراق همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی در منطقه کردستان عراق اعلام کرد: 25 گروه سیاسی در منطقه کردستان عراق تلاش می کنند کرسی های سه استان اربیل با 16 کرسی(یک کرسی برای مسیحیان)، سلیمانیه با 18 کرسی و دهوک با 12 کرسی (یک کرسی برای مسیحیان) را در پارلمان عراق کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش از مجموع 503 نامزددر کردستان عراق 357 نامزد مرد و 146 نامزد زن می باشند.
کمیسیون عالی انتخابات در عراق همچنین از مردم این سه استان خواست برای دریافت کارتهای الکترونیک جهت شرکت در انتخابات پارلمانی عراق به مراکز تعیین شده از سوی کمیسیون مراجعه کنند.
کمیسیون نامبرده در ادامه اظهار امیدواری کرد که کاندیداها به هیچ عنوان اقدام به تخریب همدیگر و بخصوص زنان نکرده و در صورت انجام چنین امری کمیسیون عالی انتخابات در عراق بشدت با متخلفین برخورد خواهد کرد.
این درحالی است که در کل عراق 88 گروه و ائتلاف که دربرگیرنده 204 حزب سیاسی هستند در کمیسیون عالی انتخابات در عراق برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور ثبت نام کرده اند.
براساس آمار کمیسیون عالی انتخابات در عراق نزدیک به هفت هزار کاندید در سراسر عراق برای کسب 328 کرسی در پارلمان عراق در انتخابات پارلمانی عراق که در 12 ماه می میلادی جاری در تمام عراق برگزار می شود با همدیگر رقابت خواهند کرد.
خاورم**351**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كردستان عراق پارلمان عراق انتخابات2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟