Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:43:41 GMT

ویدئو / جورابی مخصوص افراد دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۶۵۴۰

ویدئو / جورابی مخصوص افراد دیابتی

‍‍‍‍‍‍

بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت، از زخم‌های پا که کنار آمدن با آن دشوار است، رنج می‌برند. اخیراً یک شرکت آمریکایی جورابی ابداع کرده که می‌تواند دمای پای افراد مبتلا به دیابت را اندازه بگیرد و آنها را در مورد وخیم شدن وضعیت زخم‌هایشان آگاه کند.

دریافت 12 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزه‌داران مبتلا به رفلاکس وعده‌غذایی سنگین نخورند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سمیه متین، فوق‌تخصص گوارش با بیان اینکه عادت‌هایی مانند خوابیدن بعد از غذا، خوردن غذای داغ، خوردن مایعات وسط غذا، نوشیدن نوشابه و دلستر با معده خالی و خوردن ترشیجات باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای حذف عادات غذایی نادرست است.
وی افزود: سوءهاضمه یک اختلال دستگاه گوارش است که همراه با ناراحتی معده، احساس پریشانی، سیری اولیه، حالت تهوع، استفراغ و گاهی همراه با ایجاد خلط است؛ در مطالعات اخیر گزارش شده است که شیوع سوءهاضمه در سراسر جهان افزایش‌یافته است و میزان این شیوع در ایران حدود ۳۰درصد است.
این پزشک اردبیلی ادامه داد: در یک مطالعه مقطعی هیچ ارتباط معنی‌داری بین روزه‌داری و فراوانی یا شدت علائم سوءهاضمه مشاهده نشده است؛ ولی در مطالعه دیگری گزارش داد که بیماران مبتلا به علائم اختلال هاضمه و دارای سابقه بیماری زخم معده در معرض خطر افزایش یا تشدید زخم معده ناشی از ناشتا بودن قرار دارند.
وی اظهار داشت: درصورتی‌که افراد سالم و یا دارای سابقه کوتاه‌مدت و یا خفیف به ریفلاکس مری، قصد روزه‌داری دارند حتماً نکاتی که توصیه می‌شود را مدنظر قرار دهند.
فوق‌تخصص گوارش تصریح کرد: افراد سالم و یا مبتلایان به ریفلاکس مری خفیف، وعده‌های غذای بعد افطار را در تعداد بیشتر، ولی حجم کمتر دریافت کنید، همچنین این افراد باید از دریافت حجم بالای غذا در وعده سحر یا افطار به‌شدت پرهیز کنند و در وعده افطار و به‌خصوص وعده سحر از دریافت مواد غذایی حاوی چربی بالا مانند چربی گوشت‎ها، انواع سس، خامه و شیرینی و غذای سرخ شده و لبنیات پرچرب پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: روزه‌داران مبتلا به ریفلاکس مری خفیف، باید کلیه غذا‌ها آب پز یا بخارپز باشد و خوردن نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه و یا کافئین مانند قهوه و چای پررنگ، سیر یا پیاز و یا جویدن آدامس را به‌شدت محدود کرده و از کشیدن سیگار به‌خصوص بعد از غذا پرهیز کنند و همچنین از مصرف آب در حین غذاخوردن بپرهیزند.
دکتر متین بیان داشت: روزه‌داری منجر به ایجاد یبوست و تشدید ریفلاکس می‌شود، لذا به بیمارانی که ریفلاکس خفیف دارند، توصیه می‌شود، دریافت میوه و سبزی‌شان به‌خصوص در وعده سحر به حد کافی باشد، همچنین این افراد باید غذا را کامل بجوند و به‌آهستگی میل کنند و البته دریافت غذا به‌صورت نیمه جامد و آبدار و پوره مانند بهتر است؛ و از مصرف میوه‌های ترش یا آب مرکبات تاحدامکان پرهیز کنند.
این پزشک اردبیلی تصریح کرد: بااین‌حال پیشنهاد می‌شود افرادی که به طور مزمن سابقه طولانی‌مدت به عارضه ریفلاکس معده دارند، روزه‌داری نکنند، چراکه ناشتایی طولانی‌مدت حتی در صورت رعایت دریافت مواد غذایی، باعث تشدید علائم و حتی ابتلا به دیگر بیماری‌های گوارشی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • تأیید ارتباط بین تجرد و سن در مرگ افراد دیابتی
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای «روزه دارانِ دیابتی»
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • روزه‌داران مبتلا به رفلاکس وعده‌غذایی سنگین نخورند
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص
  • ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید