Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:20:02 GMT

آجیلی برای جلوگیری از سکته قلبی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۶۸۸۰

آجیلی برای جلوگیری از سکته قلبی

پوشش‌های گیاهی متنوعی در جهان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در رژیم غذایی استفاده کرد، برخی از دانه‌های آجیل بومی کشور‌های مختلف فواید بی‌شماری برای سلامت هم دارند.

میزان: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف آجیل به ویژه گردوی پکان (pecans) می‌تواند از سکته قلبی در افراد چاق و دارای اضافه وزن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه تافتس (Tufts University) نشان داده است گردوی پکان می‌تواند حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش دهد. دراین دانه آجیل میزان فراوانی چربی‌های مفید برای بدن وجود دارد.

گردوی پکان بومی قاره آمریکا و به ویژه کشور مکزیک است، اما در سایر کشور‌های دیگر نیز نهال آن رشد می‌کند و افراد می‌توانند این دانه مغذی و خوش طعم آجیل را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

محققان اثربخشی گردوی پکان را در سلامت و جلوگیری از بروز سکته قلبی برروی ۲۶ زن و مرد دارای اضافه وزن و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آزمایش کرده اند که جواب مثبتی داشته است با این حال اعلام کرده‌اند نیاز به آزمایش‌های بیشتر برای اثبات صد درصد موثر بودن مصرف این دانه آجیل در سلامت قلب و عروق دارند.

دانه‌های آجیل مانند گردو، انواع بادام درختی و زمینی، فندق و پسته دارای چربی‌های مفید برای بدن هستند و مانع از افزایش کلسترول بد خون و سلامت کبد می‌شوند.

از جمله دیگر خوراکی‌های مفید برای سلامت رگ‌های خونی و قلب، میوه آووکادو، مرکبات، سیب، گوشت کم چرب، غلات و حبوبات، نوشیدن میزان کافی آب و نوشیدنی‌های سالم و ماهی‌های روغنی را می‌توان نام برد.

در کنار تنظیم رژیم غذایی، حفظ تناسب اندام، انجام ورزش و داشتن تحرک کافی، پرهیز از استرس و عصبانیت و خودداری از مصرف دخانیات نیز سبب سلامت قلب و رگ‌های خونی می‌شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LqC

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت