Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@23:17:32 GMT

خط‌مشی ایران مهم‌ترین چالش‌ منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۷۰۲۳

خط‌مشی ایران مهم‌ترین چالش‌ منطقه است

به گزارش ایسکانیوز، «مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی گفت که امنیت ملی عرب امروز با چالش بزرگی مواجه است.

السلمی در مصاحبه با روزنامه سعودی «الحیاة» با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش‌های منطقه در حال حاضر، خط‌مشی ایران است، گفت: «ما خط‌مشی ایران را زیرنظر داشته و با آن مخالفت و مقابله می‌کنیم.»

رئیس پارلمان عربی درباره گسترش گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای عربی و حملات این کشور در مصر، بحرین، عراق و سومالی نیز هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بار دیگر مدعی حمایت ایران از جنبش انصارالله یمن و شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به عربستان سعودی شد و گفت: «تروریسم در برخی کشورهای عربی همانند یمن که در نتیجه کودتای شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت نظام ایران به وجود آمد، گسترش یافته است و این شبه‌نظامیان تجاوزاتی را علیه کشورهای همسایه انجام می‌دهند و موشک‌های بالستیک ساخت ایران را به خاک عربستان سعودی شلیک می‌کنند که تهدیدی آشکار برای امنیت عربی و منطقه‌ای است.»

رئیس پارلمان عربی درباره اختلافات کشورهای عربی نیز تصریح کرد که رسانه‌ها مسئولیت زیادی در خصوص انتقال دیدگاه‌های مختلف و مقابله با شایعات مغرضان و عدم ترویج آن دارند به خصوص اینکه کشورهای عربی با توطئه‌ها و چالش‌های عظیمی مواجه هستند.

السلمی همچنین اظهار داشت که اجلاس سران عربی درباره چالش‌های پیشروی جهان عرب و راهکارهای مقابله با این چالش‌ها سخنرانی خواهد کرد.

منبع: فارس

305

رئیس پارلمان عربی مشعل السلمی روزنامه سعودی الحیاة

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس پارلمان عربی مشعل السلمی روزنامه سعودی الحیاة

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز