Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمد حسن اختری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در خصوص گسترش واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه گفت: در سفری که به همراه دکتر ولایتی به سوریه رفتیم، ایشان با وزیر تعلیم عالی سوریه دیدار داشتند و در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گو کردند که از جزئیات آن خبری ندارم اما من به خاطر اینکه قبلا در سوریه سفیر بوده ام از چندین سال پیش در لبنان و سوریه به دنبال راه اندازی و توسعه ی دانشگاه آزاد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: واحدهای دانشگاه آزاد در لبنان تأسیس شد و راه افتاد و در زمان مدیریت جاسبی پیگیری هایی صورت گرفت که ادامه دار نبود و شخصا طرفدار این هستم که واحدهای دانشگاهی توسعه یابند هم چنین امروز جهان اسلام به اینکه دانشگاه های آزاد اسلامی در کشورهای اسلامی تشکیل شود، نیاز دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: دانشگاه آزاد هم باید بتواند خدمات خود را در دیگر کشورها ارائه دهد که با تعامل بین کشورها و همکاری وزارت علوم کشورهای اسلامی امکان پذیر است و امیدواریم دانشگاه آزاد به این مسأله اهمیت بیشتری دهد.

آیت الله اختری در بخش دیگری با اشاره به اهتمام ویژه ی دانشگاهیان به مسأله ی فلسطین، گفت: امروز همه برای دفاع از حقوق مردم فلسطین مسؤلیت دارند که در برابر تهاجمات رژیم غاصب اسرائیل موضع گیری انجام دهند و به طور کلی همیشه از حق و مظلوم حمایت و در برابر جنایت ها ایستادگی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: در میان همه ی مردم چون دانشجویان از فرهیختگی خاصی برخوردار هستند و در طی تحصیل دانش آموختند و به مسائل روز مشرف هستند و علم بالایی به مسائل مختلف دارند به همین اعتبار، مسؤلیت شان نیز در خصوص رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین سنگین تر است.

او تصریح کرد: از سوی دیگر دانشجوها با ارتباطات خوبی که با دانشگاه ها و دانشجوها در دنیا دارند می توانند فریاد رسای مردم فلسطین را به جهانیان منتقل کنند پس مسؤلیت دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و قدس، از آحاد جامعه بیشتر است.

اختری خاطر نشان کرد: اواخر اردیبهشت ترامپ قول داده جنایت دیگری مرتکب شود و سفارت را به قدس انتقال دهد که لازم است دانشجویان با این اقدام مقابله کنند و نگذارند در عصر کنونی جنایت تاریخی دیگری اتفاق بیفتد.

خبرنگار: حمید انصاری

202

جهان اسلام توسعه واحدهای دانشگاهی نقش حیاتی صدای رسا فلسطین حمایت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است