Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:30:13 GMT

تسهیلاتی برای ساماندهی بافت فرسوده جهرم تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۷۷۶۷

تسهیلاتی برای ساماندهی بافت فرسوده جهرم تعیین شد

شیراز- ایرنا- فرماندار ویژه جهرم از مردم ساکن بافت های فرسوده این شهر خواست از تسهیلات و تخفیف هایی همچون تخفیف 100 درصدی عوارض شهرداری که برای آنان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

علیرضا صحراییان دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تخفیف 50 درصدی خدمات نظام مهندسی و تسهیلات پرداختی به صورت وام 30میلیونی با بهره پایین و 6 میلیون تومان هم وام بلاعوض از دیگر تسهیلات برای ساکنان بافت فرسوده جهرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وسعت بافت فرسوده مصوب شهر جهرم حدود 170 هکتار است که در محلات مختلف شهر به صورت پراکنده دیده شده است و به همه افرادی که در محلات واقع شده در بافت فرسوده منازل مسکونی دارند این تسهیلات پرداخت می شود‌.
وی با بیان اینکه اکثر محلات قدیم جهرم مانند مسجد نو، کوشکک، دشتاب، مصلی و... کم و بیش بافت فرسوده دارند.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت: از تمام ادارات و سازمان‌های مسئول جهرم می‌خواهم تسهیلات و امتیازات مناسبی را برای جذب مردم در زمینه بازسازی مناطق بافت فرسوده تخصیص دهند.
صحراییان افزود: تخفیف عوارض مربوطه، ایجاد مکانی مشخص صرفاً جهت انجام امور مردم برای بازسازی بافت فرسوده و هماهنگی بین ادارات باید انجام شود تا هرچه سریعتر شاهد بازسازی مناطق بافت فرسوده باشیم.
فرماندار ویژه جهرم همچنین با تقاضا از مردم ساکن در بافت‌های فرسوده برای بازسازی اضافه کرد: از مردمی که در این مناطق ساکن هستند، تقاضا می‌کنیم تا با بازسازی منازل و مکان‌های بافت فرسوده، ایمنی و امنیت و آرامش را برای خود و شهروندان تامین کنند چرا که خدای ناکرده در صورت وقوع حادثه غیرمترقبه‌ای چون زلزله، خسارات جبران‌ ناپذیری وارد خواهد شد.
صمد کارگرفرد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم نیز با اشاره به اهمیت رفع همه‌ مسائل و مشکلات و موانع موجود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وام‌های بازسازی گفت: روستاییان از طرح وام تخصیصی بافت فرسوده استقبال خوبی داشته‌اند.
وی با ابراز امیدواری به استقبال بیش از پیش مردم افزود: امید است میزان وام فعلی که 36 میلیون تومان است و شش میلیون تومان آن وام بلاعوض است، افزایش یابد و مردم استقبال بیشتری کنند.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
7375 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بافت فرسوده شهري تخفيف عوارض جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور