Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:40:21 GMT

30 برنامه فرهنگی امسال درقم اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۸۰۴۳

30 برنامه فرهنگی امسال درقم اجرا می شود

قم-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان این که 30 برنامه اصلی فرهنگی امسال دراین استان اجرا می شود، گفت: جدول این برنامه ها به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا کارهای ما را رصد و ارزیابی کنند.

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: از جمله این برنامه ها می توان به نخستین دوره جشنواره ملی سرود رضوی، جشنواره شعر آیینی، جشنواره هنری کالای ایرانی، همایش موسسه های فرهنگی و هنری، جشنواره مطبوعات و جشنواره فروشنده برتر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دربخش دیگر سخنان خود،با تاکید بر حمایت لازم و مناسب از برنامه های فرهنگی گفت: اگر بخواهیم برنامه ریزی خوبی در این زمینه داشته باشیم، باید بودجه بیشتری برای اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری به قم اختصاص یابد.
وی اضافه کرد:هنوز تا تحقق این بودجه مورد نیاز، فاصله بسیاری داریم و نیازمند حمایت های وزارتخانه و مسئولان استانی هستیم و امیدواریم که با توجه به حساسیت های استان؛ مسئولان ما را در ارتقای بودجه کمک کنند و امسال شاهد رشد خوبی در این زمینه باشیم.
حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم برنامه ریزی کاری گفت: متناسب با اسناد بالادستی و با توجه به ظرفیت هایی که در هر استان وجود دارد، نیازمند این است که یک مطالعه و بر اساس آن یک برنامه ریزی در حوزه فرهنگ صورت گیرد و متناسب با آن حرکت کنیم تا به هدف های مورد نظرمان دست یابیم.
وی با اشاره به ویژگی های قم گفت: سال گذشته تلاش کردیم با انجام دیدارهایی با مراجع عظام تقلید و علما از مجموعه نظرهای بزرگان شهر مقدس قم استفاده کنیم و نیز جلسه های همفکری با گروه های گوناگون فرهنگی و هنری داشتیم و با بیشتر گروه ها مانند قرآن و عترت، هنری، سینمایی، تبلیغات، شاعران و ناشران نشست ها و هم اندیشی هایی را برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: پس از این نشست ها در 3 مقوله کار را جلو بردیم، یکی این که بتوانیم بحث ساختار و نیروی انسانی این اداره کل را تقویت کنیم، چون یکی از ضعف ها به همین ساختار ضعیف برمی گشت که با پیگیری هایی که انجام شد، ساختار این اداره کل از درجه 3 به درجه 2 ارتقا یافت و در این زمینه توانستیم که یک جهشی به سمت جلو داشته باشیم.
حسینی کاشانی افزود: بحث دیگر این بود که بتوانیم یک تغییری در بودجه های دریافتی از وزارتخانه و استان داشته باشیم که با توجه به پیگیری های انجام شده، سعی شد هم از استان و هم از وزارتخانه یک رشد دریافت اعتبار را داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: این امر به معنای کفایت اعتبارهای لازم و مورد نیاز نیست، اما نسبت به سال های قبل تر توانستیم این رشد را داشته باشیم.

** برای یک برنامه ریزی خوب، نیازمند زیرساخت های متناسب با آن هستیم
وی بیان کرد: گام بعدی این بود که بتوانیم بحث زیرساخت های فرهنگی استان قم را به عنوان یکی از برنامه های خود دنبال کنیم، طبیعی است که اگر بخواهیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، باید زیرساخت ها متناسب با آن باشد.
وی افزود: استانداردهای لازم در زمینه فرهنگی در قم به دلیل نوپا بودن این استان، از لحاظ سرانه های زیرساختی پایین است، از این رو این مساله نیز در اولویت برنامه ها قرار گرفت تا با توجه به تلاش مدیران قبلی و کمک استانداری این امر را سرعت دهیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته در همین راستا، افتتاح مجتمع فرهنگیهنری شهید محمدباقر ربانی در منطقه پردیسان را داشتیم که با یک حرکت جهادی کار دنبال شد و نخستین مجموعه فرهنگی بدین شکل در این منطقه بود که افتتاح شد.
در بهمن ماه سال گذشته در سفر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم مجتمع فرهنگی - هنری شهید محمدباقر ربانی منطقه پردیسان به بهره برداری رسید؛ این مجتمع دارای کتابخانه، سالن مطالعه و سالن آمفی تئاتر است که با افتتاح آن بخشی از نیاز منطقه پردیسان به زیرساخت های فرهنگی را برطرف می کند.
منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری قم قرار دارد، این منطقه در سال 77 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 90 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مديركل ارشاد قم برنامه فرهنگي فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های فرهنگی راکد استان اردبیل احیا و بازسازی شده و به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردند. - اخبار استانها -

مهیار سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: امسال برنامه‌های شاخصی را در تولید محصولات ارزشمند فرهنگی هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم مرجعیت فرهنگی و هنری استان اردبیل را با مبنای دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه هنری مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی از تهیه اطلس فرهنگی استان و پیش‌بینی برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در استان با محوریت مرزداری، افتخارات دوران دفاع مقدس و شاکله فعالیت‌های هنری و فرهنگی تأثیرگذار خبر داد و تصریح کرد: قرار است با محوریت جنگ چالدران، دوران دفاع مقدس و همچنین جایگاه مؤثری که این استان در طول تاریخ داشته، اطلس نهضت اردبیل تهیه و آماده شود.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان نیز با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر تهیه خواهد شد تا نسل آینده بیشتر با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی این استان نظیر شاه اسماعیل، جنگ چالدران و سایر ذخایر فرهنگی، هنری و مشاهیر سیاسی آشنایی پیدا کنند.

سپهری افزود: این دایره‌المعارف سند اعتبار فرهنگی، هنری، هویتی و تاریخی استان خواهد بود و سعی ما بر این است تا بتوانیم بر همین اساس فعالیت‌های متنوعی را نیز انجام دهیم.

وی به فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و ادامه داد: هر چند در استان ظرفیت‌های خوبی را در ابعاد فرهنگی، هنری و تولید آثار فاخر در این بخش داریم اما متأسفانه با کمبود فضاها روبه‌رو هستیم که قرار شد زیرساخت‌های راکد استان مورد بازسازی و احیا قرار گرفته و به چرخه فرهنگی بازگردد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل نمونه این مجموعه‌های راکد را سینما لاله اردبیل، تالار حافظ و برخی فرهنگسراهای راکد اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در مناطق مختلف شهری این مجموعه‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

سپهری نبود پردیس سینمایی حوزه هنری را در استان یکی از خلأها و ضعف‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی در حال انجام است تا با مشارکت سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم مجموعه‌ای فاخر و در شأن استان با محوریت پردیس سینمایی و نمایش آثار راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال تلاش ما بر این است تا مراسم 19 ژانویه روز جهانی آذری‌های مسلمان را با حال و هوایی متفاوت و محوریت استان‌های شمالغرب کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و همدان برگزار کنیم تا این روز تاریخی مورد پاسداشت ارزشمند و گسترده قرار گیرد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: تولید آثار علمی، پژوهشی و همچنین تنوع‌بخشی به برگزاری برنامه‌های متعدد در این روز از جمله هدف‌گذاری‌ها است که انتظار می‌رود با محوریت حوزه هنری بتوانیم مراسم امسال را با شکوه هر چه تمام‌تر برپا کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود