Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در گفتگو با هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نظر وی را درباره حمله این کشور به سوریه و سیاست دولت ترامپ در سوریه جویا شد. او در این گفتگو با تکرار ادعا‌های قبلی آمریکا مبنی بر دست داشتن نیرو‌های دولتی سوریه به حمله شیمیایی در شهر دوما، روسیه را متهم کرد که تلاش می‌کند بشار اسد را از اتهام استفاده از سلاح شیمیایی تبرئه کند و ایران را عامل بی‌ثباتی در سوریه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: روسیه چند سال پیش قول داد به سوریه کمک می‌کند تا از شر سلاح‌های شیمیایی خود خلاص شود، اما چنین نکرد و امروز روسیه مسئول این حمله شیمیایی است.

نائورت در پاسخ به سوالی درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه گفت: آمریکا با قاطعیت از روند ژنو حمایت می‌کند و بسیاری از دیگر کشور‌های جهان نیز از این روند حمایت می‌کنند و ما معتقد نیستیم که نتیجه نهایی در سوریه از طریق ابزار نظامی به دست خواهد آمد و در نهایت آمریکا و متحدانش سوریه را به اجرای روند ژنو متعهد خواهند کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره امکان خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه پس از دستیابی به اهداف خود در این کشور و اینکه بسیاری ممکن است بگویند آمریکا در سوریه یک سیاست و موضع مشخص ندارد، با تکرار ادعاهای خود گفت: مسلما سوریه یک کشور بسیار پیچیده است که تعداد زیادی بازیگر بسیار بد در آن درگیرند که این مسئله اوضاع را در آنجا بدتر می‌کند. ما درباره روسیه صحبت کردیم، اما هنوز درباره ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور در بسیاری از نقاط جهان صحبت نکردیم. ایران از حزب‌الله حمایت می‌کند و به این حمایت در سوریه ادامه می‌دهد و این یک عامل دردسرساز بزرگ است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «ببینید سیاست ما جهت حضور در سوریه برای شکست دادن داعش است و ما با حمایت ائتلاف به این هدف بسیار نزدیک شدیم، اما بازیگران غیرمسئول دارند از بشار اسد حمایت می‌کنند. اگر حمایت روسیه از اسد نبود که چند سال است دارد از وی حمایت می‌کند، این رژیم اکنون نمی‌توانست بخش عمده‌ای از سوریه را در کنترل خود داشته باشد. ما معتقدیم وقتی در نهایت مردم بتوانند رای بدهند، احتمالا آن‌ها به بشار اسد رای نخواهند داد.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سوریه روسیه بشار اسد استفاده از سلاح ایران وزارت امور خارجه جهان وزارت امور خارجه ایران سوریه نائورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد