Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص، پیام پوتین به سران کشورهای عربی، پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد، تظاهرات گسترده عراقی‎ها در محکومیت حملات موشکی به سوریه و ادعاهای واهی«الجبیر»درباره ایران و سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه ضد ایرانی اجلاس سران عرب در ظهران عربستان نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، بیست و نهمین اجلاس سران عرب با صدور بیانیه‌ای پایانی به کار خود پایان داد.

در این بیانیه با این ادعا که ایران از نیروهای یمنی حمایت می‌کند، حملات موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان به شدت محکوم شده است.

این بیانیه همچنین ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تجهیز نیروهای یمنی به موشک‌های بالستیک متهم کرده و از جامعه بین‌الملل خواسته است که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

بیانیه اتحادیه عرب با این ادعا که جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است ، از ایران خواسته است که برای یافتن حل صلح‌آمیز این مسئله با امارات همکاری کند.

در بیانیه اجلاس سران عرب  بر ضرورت ادامه حمایت از تجاوز به یمن توسط ائتلاف به سرکردگی عربستان تاکید شده است.

این بیانیه بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو یک و سایر قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت از جمله قطعنامه 2254 تاکید کرد.

بیانیه اجلاس سران عرب نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم و از جامعه جهانی خواست که از این اقدامات جلوگیری کند.

در این بیانیه بر محوری بودن مسأله فلسطین برای کل امت عربی و هویت عربی قدس شرقی اشغالی به عنوان پایتخت دولت فلسطین تاکید شده است.

این بیانیه بر اهمیت صلح فراگیر و دائمی در منطقه به عنوان گزینه‌ای راهبردی تاکید کرد.

بیانیه پایانی اجلاس عرب بر باطل بودن و عدم قانونی بودن تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید و درباره هر اقدام که وضعیت قانونی و سیاسی کنونی قدس را تغییر می‌دهد، هشدار داد.

این بیانیه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی با هدف تغییر واقعیت‌ها و نابودی راه حل تشکیل دو دولت را محکوم کرد.

بیست و نهمین اجلاس سران  عرب ظهر روز یکشنبه در حالی در شهر «ظهران» در شرق عربستان برگزار شد که امیر قطر، حاکم امارات، رئیس‌جمهور الجزایر و  سلطان عمان در آن حضور نداشتند.

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست ها در شمال حمص

درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی در مناطق شمال استان حمص در جریان است.

منابع میدانی روز گذشته اعلام کردند که بیشترین شدت درگیری در محور العامریه، حمرات، عزالدین و القنیطرات استان حمص متمرکز است.

یگان های توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریست ها را در شهرک تلبیسه و روستاهای عزالدین، سلیم، الحمرات، قنیطرات، تلول حمر، عیدون و المجدل در شمال حمص درهم کوبیدند.

تروریست های مستقر در این محورها همزمان با حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به مواضع و پایگاه های ارتش در این کشور یورش بردند.

تروریست ها روز شنبه نیز محله العباسیه شهر حمص را با خمپاره هدف قرار دادند که یک شهروند سوری کشته و شماری زخمی شدند.

گروههای تروریستی در منطقه الحوله در حومه شمالی حمص حضور دارند که از غیر نظامیان سوریه به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و محله های مسکونی و روستاهای حمص را با موشک و خمپاره هدف حمله قرار می دهند.

پیام پوتین به سران کشورهای عربی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه در پیامی به سران کشور‌های عرب حاضر در نشست عربستان اعلام کرد کشورش آماده همکاری با اتحادیه عرب برای تضمین امنیت در خاورمیانه است.

وی گفت: روسیه آماده همکاری کامل با کشور‌های عربی برای تضمین امنیت در منطقه است و امیدوارم پس از نابودی کامل داعش در سوریه و عراق تحولی در شرایط ایجاد شود. ما می‌توانیم با کمک یکدیگر عملیات سازش سیاسی و بازسازی در مرحله بعد از درگیری در این کشور‌ها را اجرا کنیم.

پیام فرزند «جمال عبدالناصر» به بشار اسد

«عبدالحکیم عبدالناصر» فرزند «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور فقید مصر پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه ارسال کرد.

عبدالناصر در واکنش به تجاوز کشورهای انگلیس، آمریکا و فرانسه به سوریه این پیام را به اسد فرستاد و در آن تجاوز سه جانبه به مصر در سال 1956 را برای وی یادآوری کرد.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، وی در این پیام تجاوز کشورهای غربی به سوریه را محکوم کرد.

وی تأکید کرد که در زمان جنگ کانال سوئز در سال 1956 مصر توانست در برابر تجاوز سه جانبه انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند و در آن زمان دولت سوریه از دمشق اعلام کرد که «اینجا قاهره است».

عبدالناصر بر این باور است که نبرد کانال سوئز، گورستان دوران استعماری با آن تصویر زشت قدیمی‌اش بود و سوریه نیز میتواند گورستان دوران استعماری با چهره تازه اش باشد.

وی تأکید کرد که استعمار تصور کرده است که از طریق یاران خائنش می تواند «اراده اش را بر ما تحمیل کند»، ولی هرگز چنین نیست.

تظاهرات گسترده عراقی‎ها در محکومیت حملات موشکی به سوریه

صدها نفر از شهروندان عراقی روز یکشنبه در حمایت از دمشق و در محکومیت حملات هوایی غربی به سوریه در مرکز بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، این تظاهرات عصر روز یکشنبه در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم های عراقی و سوری در دست داشته‎اند، شعارهای ضد آمریکایی و غربی سر دادند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر دیروز شنبه فراخوان این تظاهرات را صادر کرد. مقتدی صدر در واکنش به اظهارات ترامپ قبل از آغاز حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: «سخنان دونالد ترامپ کاملا تحریک آمیز است و منطقه را به سوی سرنوشتی نامعلوم سوق می دهد. جنگ به هیچ وجه راه حل عقلانی نیست و دخالت در امور سایر ملت ها و دولت ها نیز محکوم است.»

وی تصریح کرد: ملت سوریه مسئول تعیین سرنوشت خود است و نظام و دولت سوریه نیز توسط این ملت مشخص می شود.

ادعاهای واهی«الجبیر»درباره ایران وسوریه

وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب بکارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست چرا که این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه

وزارت دفاع سوریه از انهدام مقرهای متعلق به تروریست‌ها در حومه‌های «دیر الزور» و «تدمر» و سقوط پهپادها در حومه «حلب» در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه در واکنش به حملات مکرر گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش این کشور و روستاها، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه در جریان چندین عملیات دقیق هوایی توسط جنگنده و پهپاد، مقرهای متعلق به تروریست‌ها و مواضع و تجهیزات آنها در حومه دیرالزور واقع در شرق و تدمر واقع در مرکز سوریه را منهدم کردند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه در حومه حلب نیز شماری از پهپادهای تروریست‌ها را منهدم کرده و مانع از تحقق اهداف آنها شدند.

در جریان حمله هوایی، مقرهای تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد و ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند که در میان آنها سرکرده‌های گروه تروریستی داعش نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه