Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@19:18:05 GMT

آغاز پاکسازی مرز عراق با سوریه، اردن و عربستان از داعش

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۸۸۱۲

آغاز پاکسازی مرز عراق با سوریه، اردن و عربستان از داعش

عملیات ارتش عراق برای پاکسازی مناطق مرزی عراق با سوریه، اردن و عربستان از بقایای عناصر تروریستی داعش آغاز شد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز عملیات امنیتی پاکسازی مناطق مهمی از عراق تا مرزهای سوریه و اردن و عربستان خبر داد و افزود: این مناطق از غرب نینوا و سنجار گرفته تا منطقه ام جریس در مرزهای بین المللی و مناطق البعاج – القیروان - الکراخ در شمال بغداد را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرماندهی عملیات صلاح الدین نیز عملیات پاکسازی مناطق جنوبی الحضر و مناطق شمالی الصینیه تا دشت المعالف در شمال بغداد از بقایای عناصر داعش آغاز کرده است.

به گفته این سخنگو، یگان‌های عملیات الانبار نیز بازرسی مناطق عکاشات – الرطبه در شمال اتوبان ارتباطی غرب عراق به مرز اردن را آغاز کرده اند. علاوه بر این، فرماندهی عملیات الجزیره بازرسی و تفتیش مناطق اعالی الفرات از راوه – الرمانه در غرب الانبار در مرز بین عراق و سوریه گرفته تا شمال مرز حائل با منطقه عملیاتی فرماندهی عملیات نینوا را آغاز کرده است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق همچنین از انهدام دو مقر داعش و یک خودروی بمب گذاری شده در استان الانبار خبر داد.

این مرکز همچنین اعلام کرد که یک تونل سه طبقه داعش در غرب موصل در شمال عراق را کشف کرده است.

انتهای پیام/

R36442/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است

«سیدهادی سید افقهی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مواضع اردن در بازگشایی حریم هوایی‌اش برای رهگیری پهپادهای ایرانی، اظهار کرد: اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است و در واقع تبدیل به کانون چرکینی در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه اردن، مردم فلسطین را تحت عنوان «سپتامبر سیاه» قتل عام کرده است، ادامه داد: اگر اردن بخواهد بار دیگر پهپادها یا موشک‌های ایران را رهگیری کند، این بار خود این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: اردن از صدقه سر پول‌های خلیج فارس زندگی می‌کند و اکثر تیم‌های تروریستی «القاعده» و «داعش» در این کشور آموزش دیده و به منطقه تزریق می‌شوند.

اردن خیانتی برای جهان اسلام و عرب است

سیدافقهی با تاکید بر اینکه اردن در واقع خیانتی به جهان عرب، جهان اسلام و مساله فلسطین است گفت: اردن در حال حاضر، نفت عراق را رایگان دریافت می‌کند؛ در حالی که محل استقرار «رغد حسین» دختر بزرگ صدام حسین است. در واقع اردن، هم به فلسطینی‌ها و هم به مردم عراق خیانت می‌کند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مواجهه دیپلماتیک را اولین راهکار برای مقابله با شیطنت‌های اردن دانست و گفت: متأسفانه این کشور به پایگاهی امن برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

کد خبر 6079700 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل