Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: با تعيين نرخ 4200 توماني براي دلار و ايجاد آرامش در بازار، تا اندازه اي از افزايش قيمت ها جلوگيري و نوسان قيمت برخي مواد اوليه کنترل شد.

«آرش محبي نژاد» امروز(دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: بهاي مواد فولادي، پتروشيمي و هر آنچه در بورس عرضه مي شود و مبناي قيمتي آنها ارز آزاد و فوب خليج فارس است، در پي يکسان سازي نرخ ارز به تعادل و تناسب رسيد و اکنون مي توان بر پايه اين قيمت ها برنامه ريزي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قيمت‌گذاري بر پايه فوب خليج فارس به معناي قيمتي است که زمان تحويل به کشتي در اين منطقه پرداخت مي‌شود.
به گزارش ايرنا، سياست ارز تک نرخي شامگاه بيستم فروردين با اعلام معاون اول رييس جمهوري کليد خورد.
«اسحاق جهانگيري» اعلام کرد نرخ دلار از بيست و يکم فروردين براي رفع نيازهاي قانوني و اداري همه فعالان اقتصادي، مسافران، دانشجويان، محققان و دانشمندان 42 هزار ريال است.
** مطالبات قطعه سازان
دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور به مطالبات مالي قطعه سازان از خودروسازان گريزي زد و گفت: هنوز مطالبات جامعه قطعه سازان از 2 خودروساز بزرگ کشور به روز نشده و هرچند عمده قراردادها سه ماهه يا چهار ماهه است، اما پرداخت مطالبات معوق به روز رساني نشده و هنوز بخش زيادي از مطالبات باقي است.
محبي نژاد ابراز اميدواري کرد برنامه منسجم و پايداري براي پرداخت مطالبات در نظر گرفته شود، زيرا تداوم روند کنوني، صنعت قطعه سازي را به مشکلاتي مبتلا مي کند که در سال هاي گذشته با آنها دست به گريبان بود.
وي اضافه کرد: بخشي از مشکلات با افزايش قيمت خودروها و همچنين خروج خودرو از شمول قيمتگذاري دستوري از سوي شوراي رقابت حل مي شود.
دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور بيان داشت: تا زماني که تعيين قيمت خودروهاي داراي ارزش کمتر از 450 ميليون ريال از شمول قيمتگذاري شوراي رقابت خارج نشود، زيان خودروسازان و قطعه سازان ادامه مي يابد که اين امر، يکي از عوامل اصلي بروز کاهش کيفيت قطعات و خودروهاي توليدي در اين بازه قيمتي است.
چندي پيش رييس انجمن صنايع همگن نيرو محرکه و قطعه سازان کشور به ايرنا گفت: زماني در دولت هاي نهم و دهم با بيان عبارت «پرايد کيلويي چند؟» قيمتگذاري خودروها به شوراي رقابت واگذار شد که تصميمي اشتباه بود، زيرا نبايد اجازه داد دولت يا خودروسازان در فرآيند قيمتگذاري دخالت کنند تا قطعه سازان نيز بتوانند فعاليت هاي خود را با روال عادي به انجام برسانند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام*3065*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس