Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:47:10 GMT

نکته هايي براي ايجاد هارموني در طراحي دکوراسيون

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۸۹۰۷

نکته هايي براي ايجاد هارموني در طراحي دکوراسيون

خبرگزاري آريا -
ممکن است در طول زمان هاي مختلف، سبک ها و مدل هاي متعدد و متفاوتي در طراحي دکوراسيون فضاهاي داخلي به وجود بيايند و از بين بروند، اما اصول اساسي که در اين زمينه وجود دارند، براي هميشه ثابت باقي مي مانند.
به همين دليل فارغ از ويژگي هايي که طرح هاي مختلف دکوراسيون مي توانند داشته باشند، اطلاع از اين اصول مهم، براي کساني که علاقه مند به دکوراسيون داخلي مي باشند، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه در مورد رعايت يکپارچگي و هماهنگي در طراحي دکوراسيون که يکي از مهم ترين اصول مطرح شده در اين رابطه است، صحبت خواهيم کرد و با تعريف اين مفهوم و دلايل اهميت آن آشنا مي شويم.

اصول اساسي که در اين زمينه وجود دارند، براي هميشه ثابت باقي مي مانند
يکپارچگي و هماهنگي چيست؟
اگرچه يکپارچگي و هماهنگي در طراحي دکوراسيون، به ظاهر تعريفي ساده و پيش پا افتاده دارد، اما مي تواند نقش به مراتب بزرگتري نسبت به آنچه که تصور مي شود، در طراحي دکوراسيون داخلي خانه يا محل کارتان داشته باشد. از طرفي به نظر مي رسد دو واژه يکپارچگي و هماهنگي داراي معاني مشابه و يکساني هستند.
وقتي از هماهنگي صحبت مي کنيم، به اين معني است که تمام المان هاي به کار رفته در طراحي دکوراسيون، در تناسب با يکديگر هستند. اين تناسب مي تواند از طرح، رنگ، يا سبک و حالتي مشابه ميان اين المان ها حاصل شود. اهميت اين هماهنگي در جايي خودش را نشان مي دهد که مي بينيم يک بخش از دکوراسيون به تنهايي هويت و شکل ظاهري تاثيرگذار خود را پيدا نمي کند و بايستي حتما در کنار ساير اجزاي دکوراسيون قرار گيرد تا تاثيرگذاري خود را به شکل کاملا عيني نشان دهد.

تناسب المان ها مي تواند از طرح، رنگ، يا سبک و حالتي مشابه ميان اين المان ها حاصل شود
اما وجود يکپارچگي در دکوراسيون، به معني تکرار ويژگي خاصي از اجزاي دکوراسيون در فضاست، که مي تواند شامل تکرار رنگ، اشکال، و حتي جنس خاصي از لوازم و وسايل در محيط باشد. چنين تکراري موجب ايجاد پيوند ميان المان هاي مختلف دکوراسيون مي شود.
رعايت اين اصل در دکوراسيون موجب به وجود آمدن حس پيوستگي و درهم تنيدگي در فضاي داخلي خانه يا محل کار شما مي شود. بنابراين مي توانيد همين حالا فکر کنيد که تا چه حد مي توانيد از چنين اصلي در دکوراسيون خانه خودتان استفاده نماييد. هماهنگي و يکپارچگي در دکوراسيون مي تواند به عنوان ابزاري مهم براي طراحان حرفه اي دکوراسيون داخلي شناخته شود، که با استفاده از آن قادر خواهند بود کار خودشان را در بالاترين سطح و در هر فضايي که در اختيار داشته باشند به انجام برسانند.
چرا پيوستگي در فضا حائز اهميت است
به بيان ساده بايد گفت که پيوستگي از آن جهت اهميت دارد که باعث مي شود درک ما از فضا با سادگي بيشتري اتفاق بيفتد. مطمئنا در موارد مختلفي چنين تجربه اي را داشته ايد که در يک فضاي واحد، مثلا خانه اي قرار داشته باشيد و با عبور از اتاقي به اتاق ديگر با تغيير ماهيت فضا مواجه شويد. احتمالا براي شما هم اين تجربه، چندان خوشايند نيست. فارغ از آنکه چنين فضايي از نقطه نظر شما چگونه به نظر برسد، دليل اين موضوع که احساس ناخوشايندي در مکان هايي با اين خصوصيات داريد، اين است که احساس پيوستگي در فضا نخواهيد داشت.

تکرار رنگ، اشکال، و جنس وسايل موجب ايجاد پيوند ميان المان هاي مختلف دکوراسيون مي شود
بر اساس نظرات روانشناسان، چشمان ما هر چقدر بتواند اطلاعات مختلف را دريافت کند، مغز ما تمام تلاشش را مي کند تا همه چيز را به ساده ترين شکل ممکن پردازش نمايد و اين اطلاعات را تبديل به الگوهاي شناخته شده اي براي ما کند. به همين دليل است که وقتي وارد اتاقي با فضاي جديد مي شويم، پيش از آنکه به دنبال جزئيات فضا بگرديم، ابتدا سعي مي کنيم تشخيص دهيم که وارد يک آشپزخانه شده ايم، يا به حمام يا اتاق خواب وارد شده ايم. در ادامه، پس از آنکه به يک حس ثابت و شناخته شده از اتاق دست يافتيم، تلاش خواهيم کرد که روي هر کدام از المان هاي محيط متمرکز شويم.
با به کارگيري يکپارچگي و هماهنگي در محيط و ايجاد حس پيوستگي در فضا، مي توان به ساده تر شدن شناخت و دريافت اين الگوهاي ابتدايي براي هر کس کمک کرد. مغز ما به وسيله الگوهاي تکرار شونده و جزئيات مشابهي که در نقاط مختلف فضا درک مي کند، سريع تر و راحت تر مي تواند نسبت به محيط شناخت پيدا کند و در مقايسه با زماني که هيچ کدام از اين ويژگي ها در طراحي المان هاي دکوراسيون وجود نداشته باشد، بهتر عمل مي کند. در نتيجه، اين امر باعث مي شود که حس آرامش و راحتي بيشتري در چنين فضاهايي داشته باشيم.

مغز ما به وسيله الگوهاي تکرار شونده و جزئيات مشابهي که در نقاط مختلف فضا درک مي کند
چگونه يکپارچگي و هماهنگي ايجاد کنيم
ايجاد يکپارچگي و هماهنگي در فضا، رابطه تنگاتنگي با حس مشابهت در نقاط مختلف محيط دارد. به همين دليل است که هميشه پيشنهاد مي شود که از رنگ ها، الگوها، بافت، شکل و جنس وسايل مشابهي استفاده نماييم. به طور مثال مي توان از رنگ يکساني براي کاغذ ديواري ها، کفپوش ها و حتي کاشي هاي روي ديوار استفاده کرد.
اگر چندان علاقه اي به اين نوع هماهنگي و تشابه در فضا نداريد، توصيه مي شود که از يک المان خاص به عنوان منبع الهام طراحي خود استفاده کنيد و آن را در تمام بخش هاي دکوراسيون اتاق به کار گيريد. به عنوان نمونه، يک الگوي خاص از طراحي را مي توان روي کوسن هاي رومبلي به کار برد و ديگر آيتم هاي دکوراتيو را نيز بر همان اساس انتخاب کرد. به اين ترتيب هماهنگي و يکپارچگي را به جزئيات بسيار کوچکتري از دکوراسيون وارد خواهيد کرد و ضمن ايجاد حس يکنواختي در فضا، از همشکل شدن نقاط مختلف آن جلوگيري مي نماييد.

ايجاد يکپارچگي و هماهنگي در فضا، رابطه تنگاتنگي با حس مشابهت در نقاط مختلف محيط دارد
يادآوري يک نکته مهم
با وجود آنکه تاکيد بسيار زيادي روي اهميت يکپارچگي و هماهنگي در دکورايسون فضاهاي داخلي مي نماييم، اما ممکن است توجه بيش از حد به اين مسئله باعث به وجود آوردن حس کسالت در محيط و از بين بردن انرژي لازم در فضا شود. بنابراين با وجود خوب بودن اين اصل، بايستي از آن به درستي و به جا استفاده نماييد. بنابراين سعي کنيد تنها به چند المان خاص از دکوراسيون خود بسنده کنيد و آنها را در هماهنگي با يکديگر نگاه داريد.
بايستي بدانيد که يکپارچگي و هماهنگي اساس طراحي دکوراسيون است. بايستي اين اصل را به عنوان اولين نکته در چيدمان و طراحي اجزاي دکوراسيون خود رعايت کنيد و بوسيله آن جذابيت بصري محيط را افزايش دهيد. اما به اين موضوع هم توجه داشته باشيد که چنين اصل مهم و اساسي بايد در تمام بخش هاي فضا در جريان باشد و نبايد به عنوان اصلي غالب در طراحي دکوراسيون به چشم بخورد. در واقع مسئله ايجاد يکپارچگي و هماهنگي در فضا مي تواند کليد حل بسياري از مشکلات در طراحي دکوراسيون باشد و بايستي از آن در جهت بهبود فضاي داخلي استفاده نمود. به کمک اين اصل مي توان محيطي با چيدمان شلوغ و درهم را تبديل به محلي پرآرامش و مناسب کرد.

يکپارچگي و هماهنگي اساس طراحي دکوراسيون است
منبع : bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است

ایسنا/هرمزگان شهردار بندرعباس گفت: اقدامات شهرداری بندرعباس بر توسعه شهر و توسعه گردشگری متمرکز بوده و بیشتر پروژه‌های شهری در این راستا تعریف شده و توسعه و گردشگری شهر و توریسم یکی از اهداف اصلی شهرداری است.

مهدی نوبانی امروز ۸ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان با اشاره به عملکرد شهرداری بندرعباس گفت: شفافیت در عملکرد شهرداری سبب افزایش امیدواری و اعتماد در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت شهرداری بندرعباس با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر توانست در جهت عمران و آبادانی گام‌های موثری بردارد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه توسعه و گردشگری شهر و توریسم یکی از اهداف اصلی شهرداری است، افزود: بهبود کیفیت فضاهای شهری که امروزه در کنار توسعه پایدار مطرح می‌شود از اهداف اصلی شهرداری‌ها است و از ارکان اصلی شکوفایی و ارتقای کیفیت زندگی و توسعه اجتماعی اقتصادی به شمار می‌رود.

گام‌های موثر در ارتقای شهر بندرعباس

نوبانی ادامه داد: شهرداری بندرعباس کوشیده است از طریق به کارگیری افراد متخصص، توزیع مناسب مراکز خدماتی و رفاهی شهر و توسعه حمل و نقل عمومی در این راستا ترقی کند، هرچند هنوز در این موارد با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم اما توانسته‌ایم گام‌های موثری در این زمینه برداریم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شهر را به آنچه لایق مردم شریف بندرعباس است تبدیل کنیم.

وی از احداث بوستان ارمغان مالیاتی در ورودی شهر، بوستان نخل شهرک پیامبر اعظم (ص)، پارک دانشجو بلوار دانشگاه، نخستین باغ وحش مصنوعی ساوانا، نورپردازی و زیباسازی بوستان دباغیان، نصب آلاچیق‌ها در منظرگاه ساحلی، زیباسازی ورودی شرقی شهر بندرعباس، کاشت درخت انجیر معابد در حاشیه بلوار جهانگردی، حرا کاری بوستان ولایت، زیباسازی بلوار ولیعصر و نورپردازی بلوار امام حسین (ع) به عنوان اقدامات عمرانی حوزه شهری نام برد.

شناسنامه‌دار کردن درختان بندرعباس

شهردار بندرعباس بیان کرد: افتتاح بزرگترین تونل نور ایران، نورپردازی بلوار امام خمینی (ره)، روشنایی بوستان شهرک اندیشه منطقه ۲، نورپردازی میدان شهدا و بلوار صیادان، نصب المان‌های مرد ماهیگیر در پارک کاکتوس، المان کتاب و کتابخوانی چهارراه مطهری، المان‌های طرح بادگیر در بلوار سید جمال و بهادر شمالی، المان‌های گل لاله نوری در بلوار آیت اله طالقانی و بلوار امام خمینی و بلوارجمهوری اسلامی، نصب المان عروس دریایی بلوار طالقانی از دیگر طرح‌های اجرا شده است.

این مسئول شهری بیان کرد: المان رنگین کمان در کنار اسکله حقانی، المان ویژه شب یلدا، المان مرد دوستدار طبیعت، المان متحرک خورشید گردون، المان کوسه در ساحل، المان سبزقبای هندی و المان سفره هفت سین، پلاک کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان، نقاشی دیواری و د یوار نگاری منازل صداو سیما، دیوار نگاری اداره دارایی خیابان بهادر شمالی، و جنب بانک ملی بلوار امام خمینی به عنوان اقدامات شهرداری در جهت بهبود کیفیت فضاهای است.

توجه جدی به ارتقای زیرساخت‌ها در بندرعباس

شهردار بندرعباس در ادامه خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت زندگی شهری بدون وجود بزرگراه‌ها، شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی، فرودگاه‌ها، شبکه‌های تامین آب، شبکه‌های فاضلاب، تلفن، برق و شبکه‌های اینترنت و موبایل غیرقابل تصور است و وجود این ساختارها به مانند نور آفتاب، درختان و هوای پاک برای شهروندان ضرورت دارد.

وی از احداث تقاطع غیر همسطح شبدری مهرگان، تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم (ص)، پل رودخانه ای پیامبر اعظم (ص)، عملیات تخریب و بازگشایی معبر خیابان ۲۰ متری محله چاهستانی‌ها، بازگشایی معبر ۱۶ متری نایبند جنوبی، بازگشایی خیابان اسلام آباد، بازگشایی خیابان آزادگان، بازگشایی میدان انبه تا میدان امام علی (ع)، افتتاح و بهره برداری از خیابان کار، اصلاح ورودی کوچه عمران ۱۳ در محله نایبند جنوبی به ابعاد ۶ متر، ساماندهی جداول و اصلاح و بهسازی مسیر آ ب در کوچه های صحیفه، ساماندهی کارگران فصلی با پروژه ایستکار به‌عنوان دیگر طرح‌های اجرا شده نام برد.

مهدی نوبانی ادامه داد: عملیات زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر، پیاده رو سازی بلوار شهید سالاری، سنگفرش ضلع غربی پیاده رو حافظ و آغاز پروژه فیبر نوری از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی و توسعه زیر ساخت‌های شهری است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها نه تنها برای رفع احتیاجات همگانی روزمره مورد نیاز هستند، بلکه عامل رفع احتیاجات دیگر نیز هستند، این موارد نسبت به سایر تأسیسات به سرمایه‌گذاری بیشتری احتیاج دارند؛ بنابراین از یک طرف توسعه آن‌ها رافع نیازهایی گسترده‌تر از نیازهای همگانی روزمره است و از طرف دیگر مبدا، ملزوم و موجد فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • شمش خم کن چیست؟
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود